Перейти до вмісту

Мурашки, бджоли та павуки


Повідомлень в темі: 16

#1 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 15.01.2008 – 21:14

  • 16
Перефразовуючи вислів Ф.Бекона про три типи дослідників, уподібнених ним мурашці, бджолі і павукові, можна охарактеризувати ці етапи таким чином. Спочатку учений тягне в свій духовний мурашник все без розбору (дані спостережень, факти експерименту, чужі і свої ідеї). Потім він починає збирати матеріал лише деякого певного роду і перетворювати його в «мед» (власні поняття, ідеї, теорії). І нарешті, він вирішує, що для вироблення «меду» йому не потрібний ніякий зовнішній матеріал, і непомітно для себе починає проводити замість меду «павутину» (тобто створювати методологію науки).
ПЕС. Чи Бекон був цілком правий? Чи всі вчені проходять ці стадії?

#2 Past

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 650 повідомлень
  • Стать:Не скажу

Відправлено 15.01.2008 – 21:28

хм... дуже цікаве бачення було в Бекона :D
думаю, що дійсно такий поділ є цілком справедливим, хоча не всі на мою думку доходять до стадії павука...
  • 0

#3 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 15.01.2008 – 23:31

Хм, думаю це стосується не тільки вчених а й чи не кожного студента...А які ще є підходи, окрім бачення Ф.Бекона?
  • 0

#4 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 16.01.2008 – 08:41

 Сварус (15.01.2008 22:31) писав:

Хм, думаю це стосується не тільки вчених а й чи не кожного студента...А які ще є підходи, окрім бачення Ф.Бекона?
Ну студенти то на 50% навіть не мурахи. На жаль...

Цитата

Далеко більше половини старшокласників зовсім нічого не знають! Сумарне їхнє надбання за всі шкільні роки становить стотисячні частки від загальних обсягів шкільної програми.

Ми запропонували учням 10 та 11 класів звичайних київських шкіл півсотні найпростіших питань з усіх шкільних предметів: sin 30 грд.=?, 0,5 х 0,5 =?, що таке NaCl, найбільші притоки Дніпра, в якому році (!) Київ звільнили від фашистів, коли народився Т.Г.Шевченко, в якому році (!) прийнято останню КонституціюУкраїни і т. ін.

Кількість позитивних відповідей мала бути 50 з 50. А виходило: у звичайному класі — 5, а в спеціалізованому — 10 із 50. Оскільки простіших питань просто бути не могло, оцінка знань з кожного предмета (точніше — з усіх!) виходить рівно «нуль»…

Великі фахівці методичної науки відразу кинуться критикувати недостатню науковість такого тестування… Та цур їм разом із тією «липою» в показниках освіченості сучасних старшокласників, до якої вони звикли.

Процвітає система кругової поруки і масової безсоромної брехні чиновників від освіти, завдяки яким справжня ситуація нібито нікому не відома, і це веде до подальшого ускладнення програм та підручників тоді як уже тепер більшості старшокласників на уроках літератури треба давати в руки «Читанку»; на уроках математики — пропонувати додавати та множити прості дроби і знаходити відсоток від числа…

Вчителі бачать, що учні не засвоюють програму, бо безнадійно відстали в цій гонці. І з гіркістю констатують, що спрацьовує природна психологічна реакція старшокласника — він поставив на собі як на учневі жирний хрест і зневірився настільки, що вже не може відповісти й на ті прості питання, на які без вагань відповідав у 5—7 класах…».

В Україні нинішнього року було 448 тисяч випускників старшої школи. На телебаченні промайнула інформація, що студентами ВНЗ стали 500 тисяч осіб. Що, всі випускники шкіл стали студентами ВНЗ? А яка якість цієї масової вищої освіти?
http://www.dt.ua/3000/3300/61651/
На 49% то може і мурахи, а на 1% то може і бджоли. Хоча може декому здається, що він і павук.
ПЕС. Я то пише про основну кількість, але є і таланти!!!
  • 0

#5 Sergiy_K

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6889 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:штори

Відправлено 16.01.2008 – 11:53

Цитата

Далеко більше половини старшокласників зовсім нічого не знають! Сумарне їхнє надбання за всі шкільні роки становить стотисячні частки від загальних обсягів шкільної програми.

Ми запропонували учням 10 та 11 класів звичайних київських шкіл півсотні найпростіших питань з усіх шкільних предметів: sin 30 грд.=?, 0,5 х 0,5 =?, що таке NaCl, найбільші притоки Дніпра, в якому році (!) Київ звільнили від фашистів, коли народився Т.Г.Шевченко, в якому році (!) прийнято останню КонституціюУкраїни і т. ін.

Кількість позитивних відповідей мала бути 50 з 50. А виходило: у звичайному класі — 5, а в спеціалізованому — 10 із 50. Оскільки простіших питань просто бути не могло, оцінка знань з кожного предмета (точніше — з усіх!) виходить рівно «нуль»…

Великі фахівці методичної науки відразу кинуться критикувати недостатню науковість такого тестування… Та цур їм разом із тією «липою» в показниках освіченості сучасних старшокласників, до якої вони звикли.
бугага я теж не розумію як з півсотні питань вивели "стотисячні частки" :D
  • 0

#6 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 16.01.2008 – 12:36

Але вони явно навіть не мурашки...
  • 0

#7 bulbashka_aero

    Вівця-перевертень

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1577 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Кременчук

Відправлено 16.01.2008 – 15:03

Студенти у нас, може, і не мурашки. І тому є об’єктивне пояснення - їхні батьки і вчителі (починаючи з молодших класів) теж навіть не мурашки.

...любить, чорт забирай, пан Вебер болючі теми...
  • 0

#8 Topper

    Т-Безсмертний

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2584 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Львів

Відправлено 16.01.2008 – 15:25

Weber, а то часом не той, якого до чіпсів додают?!
Тре бути вченим, або вище вчених шоп дати дупля чи всі вони ті стадії проходят!
  • 0

#9 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 16.01.2008 – 16:27

Я не думаю, що вони ці всі стадії проходять. Проффесор Януковіч як мураха стягував явно ине наукові факти... К.е.н. Шуфріч теж. Обміняли дєнзнакі на свідоцтво бджоли та павука.
ПЕС. А якщо оцінювати на загал, то серд вчених 50% залишається мурахами, 40% стають бджолами, а 10% думають, що вони є павуками... Так мені здається.
  • 0

#10 bendera.UA

    Комбінатор....мясо-горілчаного комбінату.

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2306 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:вокзал Київ-Пас - Дарниця

Відправлено 17.01.2008 – 21:45

:) Блін........... то що виходить...........я - мурахобджолистийтарантул ??????????????? ;)
Ніколи про себе б такого не подумав.
А в принципі - ми всі відштовхуємось від власного житєвого досвіду............. і лише дурень перестає "тягнути в свій духовний мурашник все - спостереження, факти, експерименти, чужі і свої ідеї.........." Але абстрагуємося - лише від власної точки зору...............як зрозуміли, почули-мачули, побачили, відзначили..................
  • 0

#11 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 17.01.2008 – 22:01

Цитата

то що виходить...........я - мурахобджолистийтарантул
Ви цілком правильно підмітили, що цей поділ не зовсім справедливий, бо розумна людина завжди старатиметься постійно бути
1. Спочатку мурашкою.
2. Потім мурашкобджолою.
3. І нарешті мурашкобджолопавуком!
Ви перещеголяли самого Ф. Бекона!!! :)

Повідомлення відредагував Weber: 17.01.2008 – 22:01

  • 0

#12 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 05.10.2008 – 19:55

Я вважаю, що навіть коли людина піднімається вище рівня мурашки, то слід всерівно нагромаджувати інформацію, ознайомлюватися з чужими ідеями і використовувати (в хорошому розумінні) чужий досвід, вчитися на чужих помилках. А то наступний експеремент може стати останнім. :)
  • 0

#13 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 06.04.2009 – 09:40

 Miguel (5.10.2008 19:55) писав:

Я вважаю, що навіть коли людина піднімається вище рівня мурашки, то слід всерівно нагромаджувати інформацію, ознайомлюватися з чужими ідеями і використовувати (в хорошому розумінні) чужий досвід, вчитися на чужих помилках. А то наступний експеремент може стати останнім. :happy1:
А відомі випадки смертельних експериментів у науці?
  • 0

#14 Панночка

    Писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 25.04.2009 – 21:50

Обожнюю Бєкона, як на мене його типізація одна з найбільш правильних та обгрунтованих!
  • 0

#15 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 27.04.2009 – 10:37

 Панночка (25.04.2009 21:50) писав:

Обожнюю Бєкона, як на мене його типізація одна з найбільш правильних та обгрунтованих!
Правильна так, але щоб судити про обгрунтованість треба пана Бекона читати...
  • 0

#16 електромайонез

    Постійний житель

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPip
  • 153 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Рівне

Відправлено 27.04.2009 – 10:56

мені при перечитуванні теорії Бекона теж про студентів подумалось. Думаю що в справжнього вченого крім вищеперелічених комашиних стадій ще має бути достобісу тарганів в голові. Нестандартний погляд на речі який дозволить додуматись до чогось нового, а не просто зібрати та проаналізувати чужі думки
  • 0

#17 Блискавиця

    ωριμότητα

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2624 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 27.04.2009 – 13:52

Там пропущений етап перевірки практикою своїх теорій))
Бекон взагалі описав звичайний ряд мисленнєвих операцій, які робить будь-яка людина для будь-якої дії. До прикладу, щоб вишити сорочку, теж треба пройти етапи мурахи, бджоли і павука. Або щоб прочитати книгу : навчитися читати (збір літер, складів та фраз - мурашник), виробити свій спосіб сприйняття прочитаного (бджола), вибір книжок або й написання своїх текстів (павук).
Можна ще спростити, - щоб навчитися розпізнавати одну літеру : спочатку вчаться її відрізняти серед інших (діти, це - літера А! - набирається готовий досвід), далі вчаться малювати палички і крючечки (ось із цих матеріалів "виробляється" літера А - створюється "власний продукт"), і зрештою вплітають її у інші склади та слова (тут літера А зустрічається два рази і вона вплітається у "відкритий склад", є "голосною" літерою - починається "вільна творчість" і створення своїх слів та фраз).
Конкретно це будуть етапи міркування (збір інфи), узагальнення та абстрагування.
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних


Магазин кубиков Рубика Cubes.in.ua