Перейти до вмісту

Болонська система у ВНЗ


Повідомлень в темі: 104

#1 Zmi

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 111 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 23.04.2007 – 22:05

  • 104
Моє ставлення до цього явища негативне... Квітка не з того куща... Остогидла... Кому ще довелося такого зазнати?

#2 СВІ†ЛОНОСНИЙ

    http://svobodaslova.ukrainianforum.net/

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2386 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:з Небес

Відправлено 24.04.2007 – 01:30

Дуже цікаве питання розкажіть, бо я вже не вчуся.
  • 0

#3 Emika

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 678 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 24.04.2007 – 02:02

Загалом це явище позитивне, але у нас впроваджується за принципом "у Європу через жопу".

Якщо зазвичай основною формою контролю традиційно є іспит, то тут передбачається підсумковий модульний контроль впродовж семестру - тобто принцип "від сесії до сесії" не проходить. Але наше МОН зробило все навпаки - в одній з рекомендацій передбачається, що за 100-бальною системою студент має набрати на семінарах 0-40 балів і на іспиті - 0-60.

Та ж проблема з вибірковими дисциплінами. Недавно читала, що у США лише 35-40% предметів є обов'язковими, а всі інші студент вибирає самостійно. У нас же ще зберігається совковий принцип, в результаті студенти змушені вивчати непотрібні їм предмети, а викладачі, як правило, змушені працювати за програмою кафедри, де дуже мало можливостей щось змінити (звісно, в найкращих ВНЗ авторські курси схвалюються, але в деяких випадках ініціатива просто придушується).

Повідомлення відредагував Emika: 24.04.2007 – 02:06

  • 0

#4 Wеbеr

    цинічний бандера

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6047 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 24.04.2007 – 07:09

То правда, скажу вам. Вибір предметів в Україні від студента не залежить, хоча формально там є кілька предметів, які проходять під рубрикою "Предмети за вибором студента". Але в Україні за студента вибирають - як правило декан. Наведу приклад Польщі. Тут студентам пропонується серйозний вибір - кожного семестру 2 предмети за вибором. Викладачі пропонують свої предмети з невеличкою рекламою (як правило у вигляді анонсу робочої програми), а студенти записуються. І що цікаво - пропонується щоразу десь 7 предметів, з яких студенти вибирають 2. Справжня конкуренція між предметами та викладачами!
  • 0

#5 БоБриК

    Я повернувся !

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3010 повідомлень
  • Місто:Scorpio const.

Відправлено 24.04.2007 – 08:01

В нас предмет такий був, я тіки раз на лекцію прийшов і зрозумів що таке в нас ше не скоро буде( в оригіналі). Так шо предмети і далі за всіх будуть вибирати, бо багато хто може без роботи залишитися. Потім вони страйки почнуть всі робити...Кому це потрібно))))
  • 0

#6 bulbashka_aero

    Вівця-перевертень

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1577 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Кременчук

Відправлено 24.04.2007 – 09:12

До впровадження цієї системи у нас ще не готові ні міносвіти, ні студенти, ні викладачі.

Окрім модульно-рейтингового контролю болонська система передбачає ще й самостійну роботу студентів (а не тільки вибір дисциплін!). Себто "викладач" перетворюється на "наставника". Фактично він задає студенту напрямок, в якому треба діяти, дає основні поняття. Студент самостійно вивчає дисципліну. Викладач цей процес контролює і допомагає студентові.
На даний момент більшість наших студентів в кращому випадку готові засвоїти з п"ятого на десяте те, що їм "дали" на лекції. Працювати самостійно? ха-ха! що - на цьому форумі багато старанних студентів?
Викладачі теж не на висоті, бо і самі вони не за болонською системою вчилися і до путя не розуміють, що від них вимагається. Тож їм простіше просто прочитати лекцію, а потім сказати, що студенти ніщо не розуміють і ніщо не хочуть.
Міносвіти в своїх впровадженнях "нових технологій" взагалі непослідовне. Конкретних інструкцій воно дати не може. Хіба що "робіть, що хочете - аби нам сподобалось".

От і маємо те, що маємо.
Як в тому анекдоті: як подумаю, який з мене інженер - до лікаря ідти страшно.
  • 0

#7 Юрік не дурік

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 35 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто: Львів

Відправлено 24.04.2007 – 16:25

Це повне лайно....
а я в нього попав!!!!!!!!!!!!!!

MrGALL: порущення правил, пункт 4.6., +10% попередження, рід-онлі на тиждень, малюнок видалений
  • 0

#8 Zmi

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 111 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 25.04.2007 – 01:06

Перегляд дописуEmika (24.04.2007 03:02) писав:

Загалом це явище позитивне, але у нас впроваджується за принципом "у Європу через жопу".
Про що я і казала...

Перегляд дописуbulbashka_aero (24.04.2007 10:12) писав:

До впровадження цієї системи у нас ще не готові ні міносвіти, ні студенти, ні викладачі.

Окрім модульно-рейтингового контролю болонська система передбачає ще й самостійну роботу студентів (а не тільки вибір дисциплін!). Себто "викладач" перетворюється на "наставника". Фактично він задає студенту напрямок, в якому треба діяти, дає основні поняття. Студент самостійно вивчає дисципліну. Викладач цей процес контролює і допомагає студентові.
На даний момент більшість наших студентів в кращому випадку готові засвоїти з п"ятого на десяте те, що їм "дали" на лекції. Працювати самостійно? ха-ха! що - на цьому форумі багато старанних студентів?
Викладачі теж не на висоті, бо і самі вони не за болонською системою вчилися і до путя не розуміють, що від них вимагається. Тож їм простіше просто прочитати лекцію, а потім сказати, що студенти ніщо не розуміють і ніщо не хочуть.
Міносвіти в своїх впровадженнях "нових технологій" взагалі непослідовне. Конкретних інструкцій воно дати не може. Хіба що "робіть, що хочете - аби нам сподобалось".

От і маємо те, що маємо.
Як в тому анекдоті: як подумаю, який з мене інженер - до лікаря ідти страшно.
Ага... Роботи багато, типу працюємо самостійно, але не вже-непотрібні-лекції ходити зобов'язані, хоч деякі з них нових знань не дають... Чи то так ефективно вчимося, чи то такі класні лекції!) Деякі викладачі дуже файно пристосували до методики свого викладання Болонську систему - в такому разі Болонська система мені імпонує... Деякі викладачі на неї забили і використовують практично стару систему... А деякі вирішили, що можна сісти на голову студентам та звісити ніжки... То вже просто дискримінація якась!)))
  • 0

#9 Emika

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 678 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 30.04.2007 – 02:30

Мені здається, з Болонською системою та ж ситуація, що й з ринковою економікою. Після розпаду СРСР впродовж 90-х "реформи" "перехід до ринку" "становлення ринкової економіки" і т.п. були своєрідними "мантрами", повторюваними без упину. Велися запеклі суперечки щодо необхідності/шкідливості західного досвіду, спроби мавпувати західні моделі. При цьому траплялись явні ідіотизми, були й позитивні досягнення.
З часом ситуація дещо усталилася. Ми таки маємо ринкову економіку. Їй ще далеко до кращих західних взірців, але ж вона безумовно краща за планово-командну радянську економіку.
Те ж саме зараз відбувається в освіті. Принаймні в гуманітарній сфері помітне відставання від Заходу. Болонська система спершу впроваджуватиметься методом проб і помилок, але з часом усталиться якийсь варіант. Безсумнівно, що модернізація освіти необхідна. Хоча, на жаль, привид комунізму мабуть ще довго блукатиме аудиторіями ВНЗ.
  • 0

#10 Distance

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 270 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:скажіть краще куди

Відправлено 06.05.2007 – 14:08

А щодо визнання українських дипломів за кордоном? Болонська система на це не впливає?
  • 0

#11 Гетьман

    I am forsaken (c) Sylvanas

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Leopolis novus

Відправлено 06.05.2007 – 14:18

Як на мене, нічого не змінилося. Наглі і прибацані викладачі отримали новий спосіб знущатися над студентами, в нормальних здати предмети стало простіше. Відбувся просто сильніший розрив між викладачами...
А про дипломи - їх як визнавали лише у певних, уже розрекламованих за кордоном українських закладів, так і визнають. А скороспеченим "університетам", "інститутам", "ліцеям" та "академіям", хоч ви там що хочете вводіть, це не допомогло.
  • 0

#12 Distance

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 270 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:скажіть краще куди

Відправлено 10.05.2007 – 19:55

Перегляд дописуГетьман (6.05.2007 15:18) писав:

А про дипломи - їх як визнавали лише у певних, уже розрекламованих за кордоном українських закладів, так і визнають.
це наприклад яких? розкажіть детальніше...
  • 0

#13 Гетьман

    I am forsaken (c) Sylvanas

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Leopolis novus

Відправлено 12.05.2007 – 10:58

Перегляд дописуDistance (10.05.2007 20:55) писав:

це наприклад яких? розкажіть детальніше...
Завжди за кордоном визнавалися дипломи першої п'ятірки навчальних закладів у заданій спеціальності. Детальніше не буду, бо це буде більше суб'єктивна оцінка і реклама навчальних закладів.

А про систему вільного переходу між вузами таке:
У нас у Львові були великі протести на рахунок вступу в магістратуру. Студенти відстоювали своє право навчатися у магістратурі свого ВНЗ. Це означає, наприклад, що студенти інших ВНЗ не зможуть вступити в магістратуру через те, що всі місця забиті "старожилами". Проти Болонської системи протестують в першу чергу найкращі ВНЗ різних країн, бо вона убиває кращі навчальні традиції цих ВНЗ, зрівнюючи їх з іншими. Наприклад, прийшов у магістратуру якогось видатного ВНЗ поступати студент іншого ВНЗ, значно гіршого за рівнем викладання etc. І кращий ВНЗ змушений його прийняти на іспити. Не будемо враховувати прошарок дійсно талановитих людей, що не туди поступили. Картина виглядає такою: є хороший заклад із поганими студентами. Відповідно, падає рівень наступного покоління і за 1-2 покоління ВНЗ опускається до рівня інших.
  • 0

#14 Distance

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 270 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:скажіть краще куди

Відправлено 20.05.2007 – 15:12

Перегляд дописуГетьман (12.05.2007 11:58) писав:

Наприклад, прийшов у магістратуру якогось видатного ВНЗ поступати студент іншого ВНЗ, значно гіршого за рівнем викладання etc. І кращий ВНЗ змушений його прийняти на іспити.
на іспити - не означає на навчання... систему треба продумати.
  • 0

#15 Гетьман

    I am forsaken (c) Sylvanas

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Leopolis novus

Відправлено 20.05.2007 – 15:22

Перегляд дописуDistance (20.05.2007 16:12) писав:

на іспити - не означає на навчання... систему треба продумати.
А, може, то перед впровадженням треба було ті моменти та систему обдумати? І зараз би крику менше було... Розумні люди спершу думають, а потім роблять. Очевидно, що в міністерствах нерозумні люди сидять...
  • 0

#16 Зірочка

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 90 повідомлень

Відправлено 20.05.2007 – 16:09

В цій системі як таковій багато переваг, от тільки у нас усе впроваджується через одне місце... Від того і всі проблеми)
  • 0

#17 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 20.05.2007 – 16:37

мм...я особисто Болонку мало відчула..модульна система у моєму виші вже давним давно..є лише пару відмінностей, типу "другий повторний курс"...хоча таке відчуття,що з Болонки взяли лише найгірше та те що вигідно викладачам,а про студентів забули!
  • 0

#18 Angelus

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 295 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 23.05.2007 – 17:07

Та ну її цю болонську систему, через неї я нормально бали заробити не можу. Та ще й не всі викладачі роздуплились що воно таке. Деякі й досі оцінюють по пятибальній а потім перевобять в стобальну :ggggg:
  • 0

#19 Патлатий

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 72 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Коломия/Львів

Відправлено 18.06.2007 – 10:48

Важко, провчившись три роки за старою системою, переходити на нову, толком не розуміючи що воно таке насправді і чого від студентів хочуть....

Нехай би починали вводити болонську систему для тих, хто тільки вступає у ВУЗи і ще не звикли до якоїсь певної системи, а не для "старожилів", яким і так вже то все нідочого...

І взагалі, щоб робити подібну реформу, спочатку потрібно підготувати "фундамент" для того всього, перекваліфікувати викладачів, досконало переглянути стару систему і кардинально її переробити на нову, а не вибирати тільки те, що їм подобається і що вигідніше, а все, що дає якісь плюси і переваги студентам, відкидати і замовчувати...так не робиться!!!

Тепер деякі викладачі тільки й стараються відправити когось на повторний курс не для того, щоб чогось навчити студента, а для того, щоб отримати досить кругленьку суму...тобто, "хабарництво" тепер офіційне...
  • 0

#20 Legum

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 735 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Луцьк

Відправлено 18.06.2007 – 23:17

з однієї сторони - принцип непоганий, з іншої - неналежно підготовлений (при кількості студентів в 1 групі більше 10 втрачає смисл, чому -тому що балів або не хватає, або їх підвищують.......болонська система передбачає саме постійну активність студентів+індивідуальний підхід+самопідготовка)
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних