Перейти до вмісту

хрест


Повідомлень в темі: 112

#1 Lady Of The Flowers

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 952 повідомлень

Відправлено 09.12.2006 – 13:12

  • 112
тема створення з метою вивчення символічного значення хреста у ріний час і в різних релігіях.

є цікава стаття для початку:

Хрест (якому майже 6000 років) писав:

Вивчаючи російськомовні джерела з проблематики походження графічного символу хреста, який є емблемою світового християнства вже протягом майже 2000 років, я дивувався з фактів замовчування сенсаційного відкриття – великої знахідки на території України – об’ємно-монументального хреста.
Зображення
Це зображення існувало понад 5000 років і належало до Трипільської археологічної культури. Прикро бачити, але кожна російськомовна енциклопедія у розділі «З історії виникнення графічного зображення хреста» починається з вивчення появи цього символу у найдавніших народів і культур Сходу, Середньої Азії, Єгипту, Африки тощо. В цих енциклопедіях ви не знайдете жодного слова про Україну. Але незаперечним фактом залишається те, що саме тут було знайдено найдавнішу у світі символіку хреста, графічне зображення якого майже не відрізняється від сучасного.

Згідно з фундаментальними дослідженнями істориків, зокрема, відомого російського вченого Д. Пєтухова, прабатьківщиною багатьох індоєвропейських народів слід вважати загадковий етнос, який проживав саме в межах сучасної території України. Цей загадковий народ, який залишив після себе невичерпний пласт матеріальних культур, таких, як Трипільська і Білогрудівська, вже 5000 років тому мав неповторну матеріальну культуру, писемність, величезні протоміста.

Знайдені у Єгипті подібні до хреста зображення у своєму філософському розумінні ідентичні найдавнішій символіці українського хреста і пов’язані перш за все з культами родючості землі і відтворення життя. Але незаперечним фактом залишається те, що, на превеликий жаль, так і не увійшло до жодної енциклопедії: найдавніший символ хреста знайдено у Подніпров’ї.

Він належав праслов’янам ще за доби індоєвропейської спільноти. Це була доба Середнього Трипілля 4 тисяч років до. н. е. Відкритий ще на початку 20 століття, внаслідок археологічних розкопок під керівництвом В. Хвойки, він і досі залишається однією з таємничих і найцікавіших знахідок Трипільської археологічної культури. Дуже вражає схожість знахідки з так званим «мальтійським» хрестом.

Важко собі уявити, що ще за 4000 років до часу Пришестя Спасителя і виникнення християнства на території України вже існував символ хреста, дуже подібного до сучасного. Можливо, у ті прадавні часи він міг бути оберегом, що застосовувався у магічних ритуалах праслов’ян, пов’язанних з відтворенням життя. Саме ромбовидний символ з крапкою у центральній частині хреста вказує на імовірний зв’язок останього з культом поклоніння жінці та вшанування матері.
http://observer.sd.o...ews.php?id=9302

хто ще що знає про символіку хреста?

#2 Mr. Sirus Iton

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 289 повідомлень
  • Місто:Paper street

Відправлено 09.12.2006 – 13:25

Можу додати, що цей самий хрест не є свідченням того, що трипільці були християнами чи ще щось таке. Це виключно тотемічний витвір, і з християнством не пов'заний.
Взагалі - хрести є поширеними в західних культурах, однак в трохи пізніших культурах. Він служив суспільству для певного розуміння свого існування в світі, і їх місце в ньому, а також це свідчить про розвиток (вже більш серйозний ніж в ранні епхи) космогінічних уявленнь населення.

Повідомлення відредагував Mr. Sirus Iton: 09.12.2006 – 13:26

  • 0

#3 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 09.12.2006 – 18:41

Ем..можливо то не про хрести, але наскільки я знаю, а точніше мене так вчили, то хрест не був одразу символом християн...Вони його остерігалися, адже хоч і на хресті розп`яли Ісуса, та на хрестах розпинали ще й розбійників..а тому спочтку вони як свій символ використовували наприклад виноградну лозу( в цьому можна переконатися,якщо глянути на капличку Трьох Святителів у Львові), то ягня(згадайте ягняток на Різдво)...то коли вже у Римі проголосили християнство вільною,державною релігією,вони взяли собі за сивол хрест,як знак мучеництва Ісуса...
  • 0

#4 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 10.12.2006 – 21:31

Так, хрест - це безперечно цікавий знак. Стосовно того що "ромбовидний символ з крапкою у центральній частині хреста вказує на імовірний зв’язок останього з культом поклоніння жінці та вшанування матері" - мені згадвся деякий матеріал з Ведичної та національної символіки русичів-українців:
Сім творінь Бога(по тексту Сварог) це: 1) Абсолютний Розум; 2) Стихії, Пламана, Початки, Форми, Сили і Сутності; 3) властивості і почуття; 4) мінерали і тіла; 5) посів життя; 6) боги нижчих рівнів; 7) людина.Коли Розум готовий, пітьма (Світ Наві) випромінює Світло і Світло кидає Промінь в Лоно Матері-матерії. І тоді на перехресті Світла і Матерії виникає життя, матерія стає живою. Символом народження живого Всесвіту є Сонячний Хрест (14), це символ запліднення матерії Духом. Сонячний Хрест є символом Закону Роду.
Прикріплений файл  SunXrest.gif   1.53К   17 Кількість завантажень:
Зародок Всесвіту згущається в Світову Кулю. Триєдиний Бог-Син опускається в Лоно Праматері (в Космічні води), і тоді Всесвітній (Абсолютний) Розум просинається і перетворюється в світловий спіральний вихор-сваргу, що рухає Всесвіт.
А взагалі мені подобається культ Матері наших Предків. Читаючи Велесову Книгу можна зустріти моменти коли саме Матінка-Сва рятує рід наш від ворогів а не Перун наприклад. Жінка і матір - найсвятіше що є у нас, людей. То ж шануймо її. До речі - а вишивають то хрестиком :(
  • 0

#5 Lady Of The Flowers

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 952 повідомлень

Відправлено 16.12.2006 – 09:27

хм.. цікаві дані, дякую.

кілька посилань:
Хрест: його походження та значення

Цитата

СОНЯЧНИЙ ХРЕСТ
СИМВОЛІКА ВЕЛИКОГО ПЕРЕХОДУ

Цивілізаційний прорив, який сьогодні визріває в Україні, потребує потужного символу, який би відповідав масштабності цього процесу і відбивав його глибинну сутність. Знайти його є завданням досить складним, адже цей знак має символізувати як загальносистемні тисячолітні закономірності, так і конкретну специфіку нинішньої України. На щастя, нам тут не треба нічого вигадувати — про таку символіку вже подбали наші далекі предки.
більше

Цитата

Символи світобудови
У багатьох цивілізаціях аналогом Хреста є Коло. Обидва знаки являють собою основу і часто зображаються разом. Хрест, що обертається, - Сварга, Свастика – символізує розвиток Всесвіту.
більше

  • 0

#6 Mr. Sirus Iton

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 289 повідомлень
  • Місто:Paper street

Відправлено 16.12.2006 – 16:04

Ні, я не маю бо вважаю це не пережитком минулого, а чимось таким ритуальним, що притаманне ще слабкорозвинутим народам (це як оберіг у якихось племен кайяппо з Африки). Тому я від цього відмовився.

Повідомлення відредагував Mr. Sirus Iton: 16.12.2006 – 16:04

  • 0

#7 jakobz

    Подстрєкатєль

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна,саме дно

Відправлено 19.12.2006 – 14:06

Хрестик маю.Хоч не знаю нашо його ношу!Поясніть-Хрест- то є штука на якій розіпяли Ісусуа.Тобто,засіб вбивства.ТО чому ми поклоняємся?
  • 0

#8 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 19.12.2006 – 18:30

Перегляд дописуjakobz (19.12.2006 14:06) писав:

Хрестик маю.Хоч не знаю нашо його ношу!Поясніть-Хрест- то є штука на якій розіпяли Ісусуа.Тобто,засіб вбивства.ТО чому ми поклоняємся?


ну, хрест просто символізує страждання Ісуса на тому хресті...
  • 0

#9 jakobz

    Подстрєкатєль

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна,саме дно

Відправлено 19.12.2006 – 19:15

Перегляд дописуKassandra (19.12.2006 18:30) писав:

ну, хрест просто символізує страждання Ісуса на тому хресті...
і ми маєм то й символ сираждання носити на шиї та цілувати у церкві?
  • 0

#10 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 19.12.2006 – 19:30

Перегляд дописуjakobz (19.12.2006 19:15) писав:

і ми маєм то й символ сираждання носити на шиї та цілувати у церкві?

та ні..то все символізм...
  • 0

#11 jakobz

    Подстрєкатєль

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна,саме дно

Відправлено 19.12.2006 – 19:33

Перегляд дописуKassandra (19.12.2006 19:30) писав:

та ні..то все символізм...
Я не сумніваюся шо то символізм!Але ж то не правильно,нє?
  • 0

#12 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 19.12.2006 – 21:11

Перегляд дописуjakobz (19.12.2006 19:33) писав:

Я не сумніваюся шо то символізм!Але ж то не правильно,нє?

а от це людині особисто вирішувати...
  • 0

#13 Lady Of The Flowers

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 952 повідомлень

Відправлено 19.12.2006 – 21:34

Перегляд дописуКиря (19.12.2006 21:30) писав:

чомусь не вантажиться :brovy:

Хрест: його походження і значення


У Беррі (Berry) (енциклопедії "Геральдика") згадується про 385 різні хрести. Велика їхня частина застосовувалася як прикраси або ж в геральдиці (ЕРЕ, позов. Хрест, тім 4, стор. 324 і т.д.). Існує дев'ять різновидів хрестів, що несуть у собі деякий релігійний зміст.


Хрест прижився в християнстві. Проте, ранні християни споконвічно не розглядали цю культову реалію як споконвіку християнську. Вони традиційно були іконоборцями, активно виступали проти хрестів у церквах, указуючи на язичеські корені хреста. Більш того, деякі з християн, що дотримували суботу, минулого піддані катуванням за те, що вони наважилися відкрито виражати своє неприйняття псевдохристианської символіки. Вандали також були іконоборцями, що руйнували ідолів, шанованих греками і римлянами.


Павлікіяни також сповідали іконоборчі принципи, подібно до багатьох інших послідовникам суботи і їхніх нащадків.


Заборона на хрести (а також на звичай хрестити в зрілому віці) набирає обороти в церквах, що дотримували суботу. Віддані своїй вірі члени церкви Бога і донині продовжують дотримувати цього звичаю. Хрест є найбільш древнім символом, у якому вбачають ряд містичних значень.

Нехристиянські хрести

Хрест має саме безпосереднє відношення до культу сонця. Шліман помітив, що зображення хреста було присутнє на гончарних виробах і веретенах, знайдених неподалік від Троади (у районі Трої) (ЭРЭ, там же, стор. 325). Цей візерунок чергували із сонячним диском. Іноді можна побачити, що ці два декоративних елементи зіставляються (там же)


В індіанців можна зустріти рівносторонній хрест, що чергується із сонячним диском.


Хрест звичайний водружали в розвилки доріг; таким чином, хрест став об'єктом шанування.


У бронзовому столітті, особливо серед галлів, хрест украй часто можна було побачити на гончарних і ювелірних виробах, а також на монетах.

Хрест можна було зустріти в Мексиці, Перу і Центральній Америці. Там хрест служить позначенням чотирьох вітрів, що приносять дощ.


Індіанці з племені дакотів також використовували хрест для позначення чотирьох вітрів.


Найбільш раннім зображенням хреста прийнято вважати китайський ієрогліф, що позначає слово земля. Цей ієрогліф являв собою ідеограму у формі рівностороннього хреста в квадраті.


Хрест у сонячному колі, мабуть, представляє чотири ріки раю. У Біблії говориться про ріку, що бере свій початок ув Едені; її води розтікаються в чотири рукави.


Таким чином, ця ідея відбиває біблійну історію (Бут. 2:10). Різниця полягає лише в географії чотирьох рік. У місцевій міфології також зустрічається згадування про живу воду, що виходить від головного джерела, тобто Бога через ранкову зірку, який був сатана.


Отже мова йде про дуже серйозну форму ідолопоклонства, що відбита в символіці хреста. Цей символ має саме пряме відношення до сонячних культів.


Поза всяким сумнівом, хрест як символ воскресіння і нового життя безнадійно загруз у культовій етимології найдавніших віровчень.


Усе більше поширення свастика здобуває в рамках японського і китайського буддизму. Цей символ з'являється на п'єдесталах Будди та бодхісатви в рамках культів махаяни.



Хрест у християнстві

Знак хреста

Поширення хреста в рамках християнства відбувалося так само, як і експансія догмата Трійці. Тертуліан настояв, щоб кожен етап християнського становлення був відзначений маленьким хрестиком на чолі віруючого. Звідси обвинувачення в ідолопоклонстві стало цілком обґрунтованим.


Римські католицькі автори визнають, що хрест став обітницею a щирого культу. Дідро говорить:


Хрест боготворили майже так само, як і самого Христа; цьому святому шматочку деревини поклонялися нарівні із самим Богом (там же).


У відповідь на це важко що-небудь заперечити. Адже ні для кого не секрет, що хрест прийшов у християнство з містичних культів. Згодом ця культова реалія займала усе більш міцні позиції, але ранні церкви Бога ніколи не почитали хрест як божественний символ. Такі форми язичеського поклоніння як недільні богослужіння, язичеська Великдень і Різдво були запозичені із сонячних культів.


Не підлягає сумніву те, що хрест, що потім почали ставити на дорогах, спочатку використовували як фалічний символ. Він перекочував у християнство разом з матір'ю богинею Гекатою, що згодом стали називати Мадонною.


Знак хреста завжди сприймався в міфології дуже багатогранно. І як символ безсмертя і вічного життя, і як символ утілення Божества. Оскільки поняття "Божество" має на увазі "безсмертя" (як обов'язковий атрибут Божества), хрест є символом, з одного боку, прояву Божественного, з іншого боку - подолання смерті, властивої цієї реальності кінцівки; адже як духовність, так і нескінченність суть також атрибути Божества (порівняємо в цьому зв'язку культи умираючих і воскреслих богів: Осириса, Вакха, Діоніса, Аттиса й ін., тобто торжества життя над смертю). Хрест символізує також нове Дерево життя "замість" того, котре залишилося у втраченому Раї (див. Буття, розд. 2).


У книзі Захарії 12:10 ми бачимо, що смерть звичайно наставала від того, що людини пронизували цвяхами. Тепер же неможливо сказати напевно, чи були це дві звичайні балки споєні чи навхрест хрест як язичеська реалія: адже сам термін може означати як одне, так і інше.


Тепер це не має ніякого значення, якщо, звичайно не брати до уваги той факт, що культи перейшли в християнство і були узаконені.


Другий Собор у Нікеї (787), спрямований на реформування невірного вживання символів і закінчення сперечань іконоборства,

Визначив, що вірним було поклоніння віруючих "дорогоцінному і животворящому хресту", як і чи зображенням образам Христа, Благословенної Діви і святих (Кат. Енцик., цит. твір).

Собор затвердив, що культ Латрії єдиний належить божественній природі. Отже, були погоджені об'єкти і форми поклоніння, що не були погоджені з божественною природою. Але твердження того, що поклоніння зображенням смертних прийнятно, суперечить дійсному навчанню Біблії. Концепція того, що зображення можуть бути насичені божественною природою, - це абсурд. Молитва, навіть до духу померлого святого, що є терміном, що поширюється на всіх обраних, не тільки небіблійна, але ця концепція демонструє повне нерозуміння біблійних навчань, що стосуються відроджень. Дійсного прихильника, насправді, попросили б молитися ідеї/ideatum, що звернена до Бога, можливо під опікою Христа, очікуючи відродження. Єство саме по собі не знає нічого. Ця концепція абсурдна для християнства і може відноситися до анімістичної космології культів Містерій. Таке нерозуміння породило помилки соборів у Нікеї та Константинополі Це спричинило згодом повне нерозуміння біблійного вчення про божественну природу, який володіють всі обрані.

Отже, символізм зробив повне коло, і зображення Містерій цілком узяли верх над християнством, ставши центром поклоніння.

Зі сказаного вище можна зробити висновок, що використання хреста філософськи заперечується християнством - не тільки на цих підставах, але також тому, що концепції, перераховані вище, що логічно належать Богу і є прямою прерогативою Бога, у цьому символізмі приписуються Христу, як вони приписувалися богам Містерій. Відродження відбувається як акт Божої влади. Тільки Бог безсмертний (1 Тім. 6:16). Христос слухняно виконував волю, поклавши своє життя, передавши її цієї влади (Іоанн 10:18). Воскресіння є акт Божої влади; адже один Бог безсмертний (1Тім. 6:16). Але Син Божий, Божественний і неповинний Страждалець, що пролив Свою кров на цьому ганебному знарядді мучення за гріхи всього роду людського, через це саме зробив хрест символом найвищої честі і слави, символом спокутної благодаті, порятунку і вічного життя. Хрест часто згадується у Свят. Письмі алегорично взагалі для позначення милосердної хресної жертви Добродії Ісуса Христа і Його покори Своєму Батьку навіть до смерті (Филип. 2:8).

Христос, що жертвує і всі ті, хто жертвує, усі одного (KJV) походження (enos pantes) (Єв. 2:11 RSV). Вживання терміну (enos pantes) вказує на те, що вони усі від одного, цілковито, з усіх поглядів, будь-як (Тайерс). NIV намагається змінити цей текст, переводячи його як з єдиної сім'ї


Богові своєму ми маємо вклонятися і служити Одному Йому (Лука 4:8; Іван 4:23; Об'явл. 19:10; 22:9). Хрест став символом самого себе, як зображення, поставлене Мойсеєм (Числа 21:8-9) стало символом самого себе і таким чином це перетворилося на ідолопоклонство.

Тож символізм навколо хреста, вироби та форми самі були сповнені концепціями, що згодом були запозичені до християнства. Ці концепції походять від найдавніших форм поклоніння, які перейшли або розчинилися серед народів та племен. Визначення походження та взаємовідносин здійснене у праці вище. Хрест як образ, не є безпечним засобом прикрашення.

Приписування хреста Христу, як образу та об'єкту поклоніння є порушенням другої заповіді.

Ця концепція або доктрина приписує надзвичайний гріх Христові, що уподібнюється до Бога, хоча Біблія стверджує, що він таким не був (Іван 14:28,Фил. 2:6). Такі концепції не використовувались Церквою перших двох століть і насправді розглядалися як ідолопоклонство. Багато наших людей було закатовано за відмову прийняти хрести, як символи їх віри.



Christian Churches God

PO Box 369, WODEN ACT 2606, AUSTRALIA

Email: secretary@ccg.org


Ця стаття без змін і пропусків може вільно копіюватись та розповсюджуватись. Ім’я та адреса видавця, а також знак збереження авторських прав повинні вказуватись. Розповсюджені та поширені копії є безкоштовними. Короткі цитати можуть включатися в критичні статті або рецензії без порушення авторського права.
  • 0

#14 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 19.12.2006 – 21:37

Kassandra і jakobz, на скільки мені відомо розп`яття християни носять типу для того аби весь час пам`ятати про жертву, яку заради людей зробив Христос, осмислити це. Сам я не ношу, та й

Цитата

тема створення з метою вивчення символічного значення хреста у ріний час і в різних релігіях.

  • 0

#15 Kassandra

    Т-Сонятко

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:сплячих левів

Відправлено 19.12.2006 – 21:40

Перегляд дописуParsokon (19.12.2006 21:34) писав:


ммені до речі то дуже помогло..вся тема загалом..написала по тому реферат на релігієзнавство...

Перегляд дописуКиря (19.12.2006 21:37) писав:

Kassandra і jakobz, на скільки мені відомо розп`яття християни носять типу для того аби весь час пам`ятати про жертву, яку заради людей зробив Христос, осмислити це. Сам я не ношу, та й

Хрест в християнстві значить значно більше,ніж просто жертва Христа..
  • 0

#16 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 19.12.2006 – 23:06

Якщо свастику вважати хрестиком - то маю.
  • 0

#17 Боривітер

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 803 повідомлень
  • Стать:Не скажу

Відправлено 19.12.2006 – 23:27

а я ношу хрестик,який я купив шість років назад,коли їздив у Славське.знімаю його хіба що тоді,коли приймаю ванну :brovy: та віднедавна вже не знімаю-з ним купаюсь :brovy: :cool1: :aaa:

Повідомлення відредагував Боривітер: 19.12.2006 – 23:28

  • 0

#18 Topper

    Т-Безсмертний

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2584 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Львів

Відправлено 19.12.2006 – 23:41

Колись мав медальйончик, з часом панти збільшились, а медальйон не налазив на цепуру....Шукав відповідний хрест чи медальйон але так і нічого путьовог не найшов....Нічо, буду шукати :brovy:

Перегляд дописуXobb_Xopxe aka hobit (19.12.2006 23:31) писав:

хрестик які бонуси дає? +5 до сопротівлєнія магії і +2 до інтілєкту?
+10 до уваженія то якшо ше й рижик і то у відповідному об"ємі!
  • 0

#19 BHAAD

    угу, так. дійсно. саме так. хоча ні. ось так! САМЕ ТАК!

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 930 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 19.12.2006 – 23:49

нема в мене ніяких хрестиків
взагалі ніяких прикрас не ношу

і для чого він мені треба? він для мене нічого не значить
  • 0

#20 Evol

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1846 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 19.12.2006 – 23:58

не маю і не вважаю за потрібне його мати.
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних