Перейти до вмісту

Блазень з портфелем міністра освіти


В темі одне повідомлення

#1 Гість з потойбіччя

    Місцевий

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPip
  • 209 повідомлень

Відправлено 22.08.2016 – 21:07

  • 0
Пані Гриневич, міністр освіти, прагне зробити українську мову міжнародною. Українську мову, яку не почуєш у столиці, якою говорить чимраз менше людей в самій Україні.
Хто ти, пані Гриневич: блазень чи ідіотка? Якщо блазень, то подібна заява грунтується на переконанні (її і влади), що її споживач, тобто пересічний житель України, ідіот.
http://styknews.info...u-mizhnarodnoiu

#2 P.Y.

    Ледар

  • Користувачі
  • PipPip
  • 28 повідомлень

Відправлено 06.04.2017 – 15:20

Чисто теоретично, якщо вчитатися в букву закону, українська конституція передбачає підтримку не лише державної (української) мови, а й міжнародних мов (таких як російська, англійська тощо). Таким чином, якщо десь у якомусь українському законі буде прописано статус української мови як міжнародної, то вона зможе збирати ті ж формальні бонуси, що й російська. Хоча, звичайно, «міжнародна в межах України» — це якось незовсім переконливо.

Щодо незрозумілої фігні з сертифікатами, які ніби-то мають сприяти вивченню української мови іноземцями. Ну, на якомусь рівні це треба, але для української мовної експансії цього явно недостатньо. Яка користь іноземцеві з української мови (окрім суто наукового інтересу), навіть після сертифікації? Ну добре, підйом економіки й розширення сфери української мови в самій Україні створило б якийсь стимул — але, по-перше, цього не робиться і, по-друге, всі українці свято переконані, що ніхто, крім них, української мови не знає — а отже, поодинокі спроби іноземців говорити українською натикатимуться на ігнор самих же українців. Тому українська мова має цілеспрямовано вивчатися за кордоном, і це має бути загальновідомим фактом для самих українців. Україна сама (в вигляді або держави, або якихось неурядових фондів) має стимулювати (у т.ч. фінансово) вивчення української мови за кордоном, і не лише представниками організованої діаспори, а й просто іноземцями. Наприклад, це можуть бути закордонні школи для обдарованих дітей, де частина предметів викладається українською — це справді може якось наблизити українську мову до міжнародного рівня.

Хоча, безумовно, всі сучасні міжнародні мови — це мови колишніх колоніальних імперій. Але приклад Росії та окупованих нею наших територій показує, що мовну експансію не так вже й неможливо перетворити на територіальну.
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних