Кінець четвертого виміру…
Пробач Алік *.
«Сутності не слід множити без необхідності»
Ockham, William (бл. 1284 - бл. 1350)
«Природа не знає - Коли? Тільки – Де? »
... Чи доводилося Вам пояснювати дітям 3-7 років, своїм або чужим, що таке довжина, ширина, висота, кількість?
Сам я це робив раз, оскільки виховую доньку.
Принагідно, спробуйте пояснити 3-х річній дитині, що таке ДОВЖИНА словами.
Дістаньте словники і довідники.
І поясніть цій вельми тямущій істоті, що таке ДОВЖИНА за допомогою тих сотень слів і визначень, які в цих книгах містяться.
У Вас нічого не вийде.
Чому?
Тому, що всі визначення в книгах для пояснення використовують ПЕРВИННЕ поняття ДОВЖИНИ і РОЗМІРУ.
А Ваша дитина НЕ РОЗУМІЄ, що таке ДОВЖИНА і РОЗМІР.
Тому всі Ваші спроби марні.
Але, як же бути?
А як завжди.
Показуйте дитині різні предмети, називаючи їх і їхні властивості.
Ось це - ДОВЖИНА.
Ось це - ШИРИНА.
Ось це - ВИСОТА.
Ось це:
ВЕЛИКИЙ, МАЛЕНЬКИЙ, довгий, короткий, високий, низький, широкий, вузький, БАГАТО, МАЛО ...
Поступово, у свідомості Вашого малюка надійно «закріпиться» відповідність звукових і зорових символів - слів, що Ви вимовляєте, і візуальна відмінність предметів і їх властивостей, які він бачить, чує, відчуває.
Відбувається ПЕРВИННЕ ПОЗНАЧЕННЯ (ІДЕНТИФІКАЦІЯ) об'єктів і їх властивостей у свідомості маленької людини ...
.. Мине ще кілька років.
Ваша дитина піде до школи, і до цього віку, вона вже надійно буде показувати Вам і довжину і ширину і висоту предметів, хоча пояснити це словами, природно, не зможе.
І ось, настане необхідність пояснити підрослому чаду, що таке ЧАС.
Ну!
Діставайте довідники та словники.
Почитайте йому про "особливу форму існування матерії", про "тривалість процесів".
Давайте!
Звичайно, Ви цього робити не будете.
А, зробите Ви абсолютно жахливу річ!
Ви будете показувати дитині на годинник і говорити:
«Коли ось ця стрілка ПЕРЕЙДЕ ЗВІДСИ - СЮДИ, ПРОЙДЕ ЧАС - ГОДИНА!»
Ви зрозуміли, що Ви зробили?!
Ви показали ВІДСТАНЬ!
Але, сказали, що це - ЧАС!!
Ви усвідомлюєте весь жах ситуації?!
Ви ламаєте у дитини несуперечливу КАРТИНУ ПРО ПОРЯДОК РЕЧЕЙ, яка склалася за багато років.
ТЕ, ЩО ВОНА звикла рахувати ВІДСТАННЮ, РАПТОМ, ЧОМУСЬ, СТАЛО ЯКИМОСЬ «ЧАСОМ»!
Поступово, в результаті вдовбування, маленька людина ТУПО запам'ятає, що ВІДСТАНЬ на годиннику - це НЕ ВІДСТАНЬ! АЛЕ - «ЧАС»!
І вже ніколи не зрозуміє, що це таке.
Тепер ЧАС назавжди для неї - "загадковий і таємничий прояв причинно-наслідкових зв'язків, особлива форма існування матерії".
ВСЕ!
МОЗОК засраний НАЗАВЖДИ! ..
... Та що там говорити .
Нудний якийсь цей ЧАС - ПАМ'ЯТЬ .
Якась проста і нудна послідовність «записів».
Фу гидота.
Інша справа світ темпоролога-концептуаліста :
- паралізуючий душу політ крізь просторово –часовий континіум , над випаленими абстрактними сутностями темпоральними полями.
- час розтягується і стискається в точку.
- неодночасна одночасність .
- чорні діри всесвіту.
- паралельні світи , гіперпростір , телепортація .
- непрямо визначена сингулярна проекція триангулярно розмитої множини на деформовану чотиривимірність полігону.
АЛЕ СВІТ Г. ПОТТЕРА Ще смішніше ... ))
... ЧАС - інструмент свідомості (живої або штучної) - одне з почуттів для виявлення руху (зміни) в зовнішньому світі !!
Органом Часу є ПАМ'ЯТЬ (жива чи штучна) .
Порівнюючи координати об'єктів зовнішнього світу , записані в сусідніх "комірках" ПАМ'ЯТІ , свідомість "обчислює" рух .
Проведіть простий експеримент.
Випишіть в стовпчик ВСІ відомі Вам властивості «часу».
Зробіть те ж саме з властивостями Пам'яті (хоч своєї , хоч комп'ютерної) .
Знайдіть відмінності .
Хоча б ОДНУ .
Одне прохання !
Будь ласка . Виписуйте властивості ПАМ'ЯТІ , а не ЇЇ НОСІЯ ! !
Що б не вийшло: «... пам'ять кругла , з долоню , посередині дірка ....».
)))
Ще раз про « Час» і про Довжину .
Хочуть чи не хочуть «темпорологи» , але світу не потрібен «фізичний час».
Щоб БУТИ, він (світ) цілком обходиться Довжиною .
ОБ'ЄКТИ НАШОГО СВІТУ Є, І Рухаються , і їм наплювати на «загадкову природу ЧАСУ».
Та й будь-якій нормальній людині , не "темпорологу » , не потрібно «фізичного часу» , щоб визначати розміри , координати об'єктів нашого Світу , і розрізняти їх рух .
Для цього цілком достатньо лінійки. І , звичайно , потрібна ПАМ'ЯТЬ .
І так задача:
дано:
Стіл . На столі гиря .
Визначити : гиря рухається відносно стола чи - Ні ?
Інструмент:
Лінійка - для вимірювання ДОВЖИНИ .
Секундомір - для вимірювання «ЧАСУ».
рішення:
1 . Секундомір викидаю .
2 . Лінійкою вимірюю відстань від краю стола до гирі , результат L1 запам'ятовую .
3 . Лінійкою вимірюю відстань від краю столу до гирі , результат L2 запам'ятовую .
4 . Вираховую ΔL = L1 - L2.
Якщо ΔL = 0 , гиря нерухома.
Якщо ΔL ≠ 0 , гиря рухається .
Завдання вирішено.
«Час» знадобився ?
- Ні !
І ніколи не знадобиться !
УВАГА !
ЯЩИК пива ТОМУ, ХТО викине лінійку і ВИРІШИТЬ ТУ Ж ЗАДАЧУ ЗА ДОПОМОГОЮ СЕКУНДОМІРА , БЕЗ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ ...
... Попросіть будь-яку людину , ніяк не пов'язану з проблемами фізики і, взагалі, яка знає тільки чотири арифметичні дії, показати Вам «метр».
Він не стане довго думати , розтягне руки - « ВО ...! ».
Тепер попросіть його показати 5 хв. ( п'ять хвилин) ...
Після деякої паузи Вам буде оголошено приблизно наступне:
«Коли хвилинна стрілка переміститься ЗВІДСИ - СЮДИ , - це і буде п'ять хвилин».
Тобто , ваш піддослідний покаже Вам ПЕРЕМІЩЕННЯ, ТОБТО - ДОВЖИНУ !
І , скільки б Ви не виверталися , «фізичний час» щоразу вперто буде перетворюватися на ДОВЖИНУ .
ТАК вже він влаштований , НАШ СВІТ. У НЬОМУ ТІЛЬКИ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ.
Саме так: нічого, окрім Довжини. Довжини цілком вистачає, для всього ... )
У світі немає нічого крім матерії, і вона рухається!
*Алік - А. Енштейн