Перейти до вмісту

Про користь історичного і ширше гуманітарного знання у повсякденному житті.


Повідомлень в темі: 44

#21 Amarok

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2350 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Дубно -> Нетішин -> Київ -> New York

Відправлено 05.03.2013 – 23:14

чо, мені наприклад було цікаво як шанувальнику грецької міфології в дитинстві розглянути античні твори з точки університетської точки зору (то як приклад наш загальний предмет "класичні культури").

Повідомлення відредагував Максим Стюфляєв: 06.03.2013 – 13:08

  • 0

#22 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 05.03.2013 – 23:20

Перегляд дописуNameless One (05.03.2013 – 23:11) писав:

Ти розглядаєш шахтаря як якогось юніта, а не як самодостатню людину.

Від уроків географії у школі ще ніхто не помер, і не став гірше працювати за спеціальністю. А за твоєю логікою можна взагалі всі предмети повиключати. Навіщо "шахтареві, лікарю чи працівнику ЖЕКу" знати англійську, математику та інформатику? От знає шахтар англійську. І що далі? Копає краще? Чи поспілкується англійською з іншими шахтарями про доведення теореми Ферма?
Щось типу того, вже краще. Ближче до того, про що я говорив. Англійську - в шахтаря же ж є доступ до інтернету, а там англійська є потрібною, та й може обладнанням яким користується - а зараз майже всі інструкції на інгліші...... Теорема Ферма - та ну нафіг, я ж про загальну матиматику шкільного рівня говорив в не про такі ужаси як тригонометрія і логарифми))))
  • 0

#23 Максим Стюфляєв

    Генеральний писар

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 725 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Лутугине Луганська область.

Відправлено 06.03.2013 – 12:39

Дискусію було започатковано у темі Забавка у флуд, звідки я й переніс частину дописів в окрему тему. Запрошую долучатися до обговорення. Чи дійсно у школі учнів напихають непотребом, зокрема на уроках історії? Чи потрібне знання історії для досягнення життєвого успіху, якщо людина працює за фахом, що далекий від гуманітарної сфери?
  • 0

#24 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 06.03.2013 – 13:44

Мдя... перед тим як випускниеи пед.ВУЗів та представники націоналістичних організацій та об'єднань понесуть моє понівечене тіло на ритуальний жертовник середньої освіти - хочу пояснити хід своїх думок:
Звичайно ж добре знати, що влада захищає народ, що Саня Македонський - це не просто пацанчик з сусіднього району, а ще й полководець, що вода має формулу ()і класно навіть цю формулу знати), що закон Ома не входить до кодексі законів "Про працю", що Сенегал має столицю (і вона якось там називається), що людина має селезінку (але нафіга вона - цього вже не вчили), що деякі тваринки мають бакулюм (от хитруни), що Марк Твен - це не 12 марок, а чкийсь там письменний і т.д. Це ж можна з кимось в черзі до лікаря на такі цікаві теми спілкуватися, блискути інтелектом на першому побаченні чи розгадати кросворд.... Але, невже це може принести чкусь фізичну, матеріальну користь пересічній людині? Невже потрібно стільки всього запам'ятовувати? Всю інформацію можна знайти в довідниках та профільній літературі, можна звернутися до "спеціально наавчених людей" - вузькопрофільних спеціалістів. Згадав фразу свого викладача "От зайдеш ти в магазин, а продавець спитає тебе рівняннс Гауса-Остроградського, а ти його не знатимеш..." От я чекаю того дня, поки продавець в магазині мене щось таке спитає...

От в школі вчать право, але це не допоможе при розмові з міліцією у відділку, а за фразу "я маю право мовчати і право на адвоката" можна зовсім випадково "впасти з висоти власногозросту".
Математика після 6 класу (алгебра, геометрія, тригонометрія, основи аналізу) - от де мені воно знадобиться? Вдома буду моркву по синусу чистити?
Українська література - яку користь мені принесе перечитування творів Франка? Я ситішим стану?
Зарубіжна література - користь від перечитування Аполінера - така сама як і від перечитування творів Франка...
Економіка - а чого не вчать кому треба бабло занести щоб фірму зареєструвати і кому треба відкат зробити, щоб угоду укласти.
Ботаніка - так, щоб посадити дерево треба бути в курсі всіх чашолисточків і маточок з приймочками...
Зоологія - от ви можете, маючи шкільні знання з зоології. каструвати свого кота?
Агатомія - то нафіга ж здалася селезінка - знаєте? - а можете її вилікувати самостійно?
Хімія - для того щоб зварити компот чи борш - знання формул нафіг не потрібне.
Фізика - ну от знаєш закон Ома, то невже це допомагає поміняти розетку чи відкатати лічильник?
Музика - чомусь ніхто не навчився грати на гітарі чи на баяні лише відвідуючи уроки музики...
Все це звичайно потрібне, але тоді, коли людина йде вчитися в ВУЗи за відповідними напрямками, тобто лікарі повинні вивчати анатомію,але нафіга їм зарубіжна література, Математики повинні вивчати геометрію алгебру і т.д. але їм не потрібна хімія... Хімікам потрібна хімія але не потрібна економіка, право, музика....

Замість того щоб зосередитися на найнеобхіднішому мінімумі і поставити його на відповідний рівень - дітям запихають всього і мізер, яке діти забувають одразу після того як отримають оцінку з відповідного предмету... Краще б в школах ввели водіння, як обов'язковий предмет - користі було б більше аніж від християнської етики, яка принижує дітей, які не є християнами....
  • 1

#25 Іван12

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 96 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Велике і славне місто Малий Гвіздець

Відправлено 06.03.2013 – 15:55

Це я створив цю тему? :shok:
  • 0

#26 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 06.03.2013 – 16:22

Перегляд дописуІван12 (06.03.2013 – 15:55) писав:

Це я створив цю тему? :shok:
Тепер ти нестимеш відповідальність за все, що тут твориться...)
  • 0

#27 Іван12

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 96 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Велике і славне місто Малий Гвіздець

Відправлено 06.03.2013 – 16:28

Перегляд дописуMiguel (06.03.2013 – 16:22) писав:

Тепер ти нестимеш відповідальність за все, що тут твориться...)
Це означає так?

Повідомлення відредагував Іван12: 06.03.2013 – 16:28

  • 0

#28 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 06.03.2013 – 16:32

Ну типу того, з маленькою поправкою "За сприяння Максима Стюфляєва"))
  • 0

#29 Іван12

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 96 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Велике і славне місто Малий Гвіздець

Відправлено 06.03.2013 – 17:48

Фух....я вже думав що мій акаунт зламали
  • 0

#30 Максим Стюфляєв

    Генеральний писар

  • СуперМодератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 725 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Лутугине Луганська область.

Відправлено 06.03.2013 – 18:20

Що ж, відповім і я, тим паче порушена проблема мене самого давно цікавить. Почнемо із того, що я цілком згоден з Мігелем: більшість отриманого у школі знання нам у повсякденному житті не знадобиться і ми його з часом забудемо. Я, наприклад, у школі відносно непогано як для затятого гуманітарія знав хімію, але зараз давно забув порядок елементів у таблиці Менделєєва, бо просто не використовую її у своїй повсякденній діяльності. Отже, думка обмежити середню освіту якимось мінімумом видається, на перший погляд, привабливою. Але я б хотів звернути увагу на кількох аспектах. По-перше, йдучи за цією логікою, ми оцінюємо дитину чи підлітка своєю дорослою міркою. Ми тут сформовані особистості, маємо перед собою якісь пріоритети й цілі. Дитина ж лише визначається з інтересами, сьогодні їй цікаві піраміди, а завтра методи прогнозування погоди. Це абсолютно нормально для етапу особистісного становлення й пізнання світу. Я пам'ятаю себе у тому віці, міг читати одночасно кілька книг з цілком різної тематики, так само було у моїх допитливих друзів. Тому, ліплячи з дитини завчасно гуманітарія, технаря чи там біолога, ми звужуємо їй поле для маневру і це погано. Так, з часом учень зробить свій вибір на користь якихось дисциплін, але для цього їх спершу треба пізнати. Щоб обрати між історією й математикою, треба знати те й те. Тому вважаю, що для шкільного віку саме оптимально отримати знання з різних сфер людського буття. Те, що потім воно забудеться - не страшно. Для дитини головне розвинути свій інтелект, з цієї точки зору різні науки доповнюють одна одну. Математика розвиває логічне мислення, історія й література ознайомлюють із досвідом минулих поколінь. Так, завчені формули чи дати дитина із часом забуде, але здобуті навички можуть потім знадобитися. До речі, шкільний вік - ідеальний час саме для накопичення різних знань. Від тебе ще ніхто нічого особливо не вимагає, це далі треба гроші заробляти, родину утримувати. І є сенс закласти підґрунтя із різних знань. А спеціалізація далі однаково відбудеться, в університеті чи на роботі.
Другий момент, на якому хотів би зосередити увагу. Мені здається, Мігелю, ви недооцінюєте усієї багатобарвності й непередбачуваності життя. Ваша концепція ґрунтується на засновку, що дитина у школі чи її батьки здатні розпланувати життя наперед, визначити ким ми будемо в майбутньому і які нам знання для того потрібні. Це омана. Купа людей працюють не за своїм фахом. Я теж зараз можу відверто зізнатися собі, що помилився із вибором вищої освіти. Це при тому, що я досить рано мав такі-сякі пріоритеті й плани, я просто не зміг передбачити, як складеться моє життя надалі. Більшість же випускників цілковито покладаються на батьків, людей трохи іншого часу і досвіду. І от що робити в таких обставинах, коли вчив одне, а знадобилося потім інше? Мені здається, це гірший варіант, ніж забути "зайве". От я в школі не приділяв особливої уваги вивченню англійської, бо непотрібна була мені тоді й не було відчуття, що знадобиться в майбутньому. Вчив лише на рівні, який потрібен для оцінки. Але навіть ці елементарні знання дуже стали мені в пригоді, коли через роки я узявся за англійську більш серйозно.

Перегляд дописуІван12 (06.03.2013 – 15:55) писав:

Це я створив цю тему? :shok:
Іване, тему створив я і переніс в неї дописи з іншої. Але, оскільки дописи розташовуються в темі за часом їх написання, ваша репліка стала першою. Не лякайтеся. :)
  • 4

#31 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 06.03.2013 – 18:40

Але чи варто зазубрювати формули з хімії та фізики чи тригонометрії? Чи варта вивчати точні дати не потрібних історичних подій або дати народження чи смерті письменників? Зацікавити дитину чимось і завантажити - різні речі. Навіть якщо дитина стане мистецтвознавцем, то їй достатньо буде знати сторіччя в якому народився письменник, а не точну дату його народження... Для тоо, щоб зацікавити дитину історією чи літературою - потрібно завести її в музей чи театр а після цього записати у відповідний гурток, а не гвалтувати кілограмами не птрібної макулатури прочитаної з примусу. Щодо того, ким виросте дитина далі - то це також вирішують батьк, бо вони знають в якому вузі мають знайомих і на яку спеціальність вистачить грошей... А люди які працюють не за спеціальністю, просто розуміють, що на такій роботі вони отримують більше зарплати аніж при роботі за спеціальністю, або мають інші - особисті причини.
  • 0

#32 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 07.03.2013 – 09:43

Перегляд дописуManfred (07.03.2013 – 09:01) писав:

Инколи вчитися цікаво просто так, без будь-якої мети ;-)
Та можливо і цікаво, але рано чи пізно потрбно буде заробляти собі на життя...

Перегляд дописуManfred (07.03.2013 – 09:01) писав:

Загалом згоден, але ця тенденція нині досить швидко змінюється на протилежну: зараз набагато більше важить думка однолітків, а не батьків.

Хай однолітки хоч головою об стіну б'ються вихвалюючи медінститут, але якщо батьки мають гроші лише на кулінарний технікум, то буде дитина вчитисяна повара-кондитера...

Перегляд дописуManfred (07.03.2013 – 09:01) писав:

Московська освіта сприяє доброті? )
Ні, вища освіта не сприяє успішному життю.

Перегляд дописуManfred (07.03.2013 – 09:01) писав:

Дик, у тому і питання, що невідомо ким вона стане у майбутньому, мистецтвознавцем чи математиком? )
Так хай вчить основи математики в школі, при бажанні ходить на гурток по малюванні а після школи поступає на мистецтвознавця, де не буде вивчати (і зі школи не потрібно) хімію, фізику, геометрію, економіку. біологію....
  • 0

#33 taraBooka

    барабука)

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1460 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 07.03.2013 – 09:50

Перегляд дописуMiguel (07.03.2013 – 09:43) писав:

Так хай вчить основи математики в школі, при бажанні ходить на гурток по малюванні а після школи поступає на мистецтвознавця, де не буде вивчати (і зі школи не потрібно) хімію, фізику, геометрію, економіку. біологію....
Так нині багато галузей на стику різних наук, навіть мистецтвознавцям потрібна знати хімію (склад фарб, скажімо). Медикам - математику (зокрема, статистику) тощо.
На мій погляд, проблема саме у поданні інформації в школі. Немає системності, послідовності нашарування нових знань на попередні. І взагалі таке враження, що у педагогічних вишах вчать чого завгодно, але не методикам навчання дітей.
  • 1

#34 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 07.03.2013 – 09:53

Перегляд дописуtaraBooka (07.03.2013 – 09:50) писав:

Так нині багато галузей на стику різних наук, навіть мистецтвознавцям потрібна знати хімію (склад фарб, скажімо). Медикам - математику (зокрема, статистику) тощо.
На мій погляд, проблема саме у поданні інформації в школі. Немає системності, послідовності нашарування нових знань на попередні. І взагалі таке враження, що у педагогічних вишах вчать чого завгодно, але не методикам навчання дітей.
Бував я в гуртожитку педінститута - знаю я чого їх навчають))))
  • 0

#35 taraBooka

    барабука)

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1460 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 07.03.2013 – 09:55

Перегляд дописуMiguel (07.03.2013 – 09:53) писав:

Бував я в гуртожитку педінститута - знаю я чого їх навчають))))
Ну, так уже не треба, скрізь є люди різні.
  • 0

#36 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 07.03.2013 – 10:05

Перегляд дописуtaraBooka (07.03.2013 – 09:55) писав:

Ну, так уже не треба, скрізь є люди різні.
Нє, ну я ж не про всіх студенток педагогічного... до всіх би я не встиг... здох би))))))
Звичайно, що я не рівняю всіх педагогів під одну лінійку, але чесно кажучи, мало я знаю відповідальних викладачів, таких від Бога професіоналів.
  • 0

#37 Чортеня

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 688 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Львів

Відправлено 07.03.2013 – 10:14

в наших Пед-ах скупчення дівчат з села в основному, рівень культури відповідний
  • 0

#38 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 07.03.2013 – 10:26

Перегляд дописуЧортеня (07.03.2013 – 10:14) писав:

в наших Пед-ах скупчення дівчат з села в основному, рівень культури відповідний
Ні, більшість (переважна більшість) - з міст. Треба зауважити ще одне - студенти - вони у всіх вузах - студенти, не залежно від того медики вони, фізматівці, програмери, педагоги, інфізівці і т.д. всі бухають і чпокаються в гуртожитках (я маю на увазі не "всі поголовно" а "представники всіх вузів і напрямків підготовки"), адже на то вони і студенти...
Я знаю в яких гуртожитках "веселіше" аніж в педагогічних)))))
  • 0

#39 Чортеня

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 688 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Львів

Відправлено 07.03.2013 – 10:28

Перегляд дописуMiguel (07.03.2013 – 10:26) писав:

Ні, більшість (переважна більшість) - з міст. Треба зауважити ще одне - студенти - вони у всіх вузах - студенти, не залежно від того медики вони, фізматівці, програмери, педагоги, інфізівці і т.д. всі бухають і чпокаються в гуртожитках (я маю на увазі не "всі поголовно" а "представники всіх вузів і напрямків підготовки"), адже на то вони і студенти...
Я знаю в яких гуртожитках "веселіше" аніж в педагогічних)))))
ой, ну різниця між студентами різних факультетів величезна все ж)
  • 0

#40 Miguel

    ХРАНИТЕЛЬ

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3807 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Україна

Відправлено 07.03.2013 – 10:55

Перегляд дописуЧортеня (07.03.2013 – 10:28) писав:

ой, ну різниця між студентами різних факультетів величезна все ж)
Та ну! Різниця тільки в предметах, які вони вивчають))
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних