Перейти до вмісту

Про українську освіту


Повідомлень в темі: 39

#1 Вадя Ротор

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 531 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:КИЇВ, Криве Озеро

Відправлено 02.03.2011 – 09:02

  • 37
Ця коротка стаття зачіпає ряд різноманітних тем, але вона не є спробою на парі-трійці сторінок охопити неохопне й осягнути неосяжне. Її завдання – не стільки поінформувати вас, читачів, або донести думку автора, скільки спонукати вас замислитися, погуглити на дані теми і в результаті самим скласти свою думку стосовно них.

Отже, відправна точка: голова Верховної Ради В.М.Литвин на днях висловився за те, щоби в Україні вся вища освіта була платною. На його думку, якщо усі студенти без винятку муситимуть платити за вищу освіту, то все буде влаштовано «за західним зразком» - молоді люди братимуть в банках кредити на освіту, що «виховає у них фінансову відповідальність», - так висловився Володимир Михайлович.

В принципі, людині, яка офіційно отримує зарплатню майже 400 тисяч гривень на рік, дуже легко говорити про платну освіту: як то кажуть «ситий голодного не зрозуміє» - пан Литвин не зрозуміє, як важко оплатити освіту своїх дітей батькам, які заробляють по дві з половиною тисячі гривень на місяць, із яких майже половина йде на квартплату й оплату комунальних послуг, а решти ледве вистачає на харчування. Він пропонує їм узяти кредит у банку; а кредит береться під заставу. Що бідним людям закладати? Квартиру?

Ця ініціатива спікера українського парламенту, очевидно, є не лише намаганням розвантажити державний бюджет, а й лобіюванням певних бізнес-інтересів (зокрема, інтересів банкірів) і викликає такі заперечення:


1) «західна модель» - ще не означає «хороша модель»

Перш ніж обирати приклад для наслідування, ми мусимо осмислити досвід тих, хто живе за таким зразком. Наприклад, досвід США, де вже давно склалася така система – молоді люди беруть кредит на навчання, потім кредит на будинок, потім кредит на машину… і живуть в борг, усе життя винні. Тобто все те, чим вони вважають, що володіють, насправді належить банкам, які в будь-який момент, коли їм заманеться, можуть його відібрати. А якщо ви щось закладаєте, беручи кредит (наприклад, свою хату), то це завуальована схема передачі прав власності – ви думаєте, що лишаєтесь власником своєї домівки (чи іншого майна, яке заклали), а насправді воно, з моменту підписання договору про кредит, переходить у власність банку – а виплачуючи той кредит, ви робите намагання викупити ту власність собі назад.

Та західні економісти й фінансисти придумали таку штуку, як «діловий цикл». Цей механізм відбору власності діє за такою схемою: спочатку банки роздають кредити направо-наліво, навіть без довідки про доходи і поширюється ринок деривативів (вторинних цінних паперів), що пожвавлює грошообіг і посилює взаємозалежність контрагентів, переплітаючи їх ниточками фінансових зобов’язань один перед одним і всіх - перед банкірами. Далі з обігу різко виймається більша частина грошової маси (яка є кров’ю економіки) і на додачу до такого знекровлення, банки вимагають негайного повернення всіх кредитів. Оскільки у людей на руках раптово не стало грошей, а фінансові зобов’язання ніхто не відміняв, то люди мусять продавати закладене майно – нерухомість, машини і т.д. Таким чином відбувається перерозподіл власності від людей до банкірів. Все це красномовно продемонстровано у фільмі Майкла Мура «Капіталізм: історія кохання» і книзі Н.Старикова «Кризис: как это делается»*.

Так було багато разів - 2008-9, 1998, 1987, 1974 (під час паливної кризи), 1962 (під час Карибської кризи), 1939-45, 1929-33 (Велика депресія в США), 1912-13 і 1907 (біржові колапси в США), і періоди між кожною такою подією називають «діловими циклами» - спершу таке відбувалося в США, бо це винахід американських банкірів, починаючи з ІІ Світової війни (коли країни, втягнуті в неї, понабирали у США кредитів спочатку на ведення війни, а потім на післявоєнне відновлення) цією фігнею почала страждати і Європа, а по мірі глобалізації економіки ця епідемія спровокованих криз охоплює весь світ. Оскільки Україна, як і інші країни колишнього СРСР, була відділена від глобальної фінансової системи, то вона і не знала, що таке «діловий цикл», а зі здобуттям незалежності ми познайомилися і з кризою 1998-го (у сусідній Росії відбувся дефолт), і з кризою 2008-9, а тепер, якщо глобальна ситуація не зміниться, то орієнтовно у 2020 році можна чекати такого ж «фіналу ділового циклу».

Але відмінність між Заходом, звичним до такого шахрайства, і нами, до цього ще не звичними, у тому, що в українців іще не виробилася культура життя в борг, тобто на Заході люди, беручи кредит, ретельно розраховують свої можливості, а українці беруть кредити «під зав’язку», не думаючи про завтра. Наведу приклад. Був один хлопець, який отримував зарплатню 3000 гривень (тобто біля 600 доларів за колишнім курсом 5,05), узяв він у доларовий кредит Mitsubishi Lancer, щоб козиряти перед дівчиною, притому на місяць потрібно було виплачувати 500 доларів (2500 гривень), решта лишалася на прожиття – в самий притик, чисто на харчування і з надією на батьків, що вони підкинуть грошенят коли-не-коли купити обновку до гардеробу, навіть часто не вистачало грошей на бензин, і коли дівчина просила хлопця покатати її на машині, він їй відповідав «дай грошей на бензин, тоді зможемо покататися». Це менталітет українців – все для понту, і нам тільки дай можливість пожити «не по средствам», козирнути мобілкою чи ноутбуком, які на зарплатню ми не можемо собі дозволити… що вже казати про купівлю в кредит машини чи квартири!

Неждано настала криза, хлопцеві урізали зарплатню до 2500 грн., а Національний банк, ввімкнувши друкарський станок для того, щоб компенсувати знекровлення нашої доларизованої економіки, обвалив таким чином гривню до 9,60 за долар і навіть нижче, а оскільки хлопець узяв доларовий кредит, то сума виплат виросла пропорційно до зростання курсу долара відносно гривні, тобто, заробляючи 2500 грн., він мав платити банкові 4800, майже удвічі більше. Звісно, такого тягаря він не подужав, і банк відібрав машину за борги.

Отож перегляньте фільм Майкла Мура «Капіталізм: історія кохання», помножте побачене в ньому на українську безалаберність у взятті кредитів і зрозумієте, чим чревата довіра до банків для нас. Нам достатньо того, що Україна понабиралася кредитів в МВФ, які не здатна виплатити протягом одного покоління, тобто взяті нинішнім поколінням українців (точніше, владою нинішнього покоління) запозичення ляжуть на плечі наших дітей і внуків, та ще й з відсотками. Але владі і цього мало – тепер вона пропонує іще більше закабалити наш народ, починаючи від кредиту за вищу освіту, і поставити його в рабську залежність перед банкірами – тільки цього разу не міжнародними, а українськими?

Володимир Литвин неодноразово висловлювався, що потрібно постаратися відновити довіру людей до українських банків (ту довіру, яку знищила криза 2008-9). Давайте ж подумаємо об’єктивно – а чи банки заслуговують на довіру? Тим більше НАШІ банки, які неодноразово грабували народ іще з часів Павлівської реформи? У всякому разі, вони не заслуговують на те, щоб люди передавали їм усе своє майно і ставали їхніми рабами, замолоду взявши кредит на навчання, житло, машину і т.д. Не треба підміняти некрасиве, але правдиве слово «рабство» гарним окозамилювальним висловом «фінансова відповідальність».

Повідомлення відредагував Вадя Ротор: 02.03.2011 – 09:03


#2 Вадя Ротор

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 531 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:КИЇВ, Криве Озеро

Відправлено 02.03.2011 – 09:37

2) виховувати справжню фінансову відповідальність треба не так

Якщо ми хочемо, щоб наше молоде покоління реально виховувалось у фінансовому плані, то в школах потрібно ввести предмет типу «економічно-фінансова грамотність», де дітей змалку могли б навчити орієнтуватися в цьому світі, у подіях, розуміти смисл того, що відбувається навколо них, складати власну думку. У нинішньому світі, такому, як він є (а не такому, яким ми хочемо його бачити крізь рожеві окуляри), це найбільш корисний предмет, оскільки в реаліях сьогодення фінансово неграмотна людина, не свідома в економічних процесах, не може забезпечити свій добробут і процвітання своєї родини, зробити успішну кар’єру, розгледіти і не впустити шанси, які їй дає життя, а також розгледіти та оминути небезпеки. Ми всі є учасниками економічного процесу, ми живемо у наскрізь економічному середовищі, то чому ж ми в цій сфері так мало розбираємося?

Коли на початку радянського правління по всій шостій частині Землі проводили лікнеп (а переважна більшість населення СРСР тоді була неписьменною, особливо в селах), він ішов під гаслом «неписьменний – він як сліпий». Пройшло 90 років, і в сучасному світі це ж гасло актуальне у такій формі: «фінансово неграмотний – він як сліпий», і під ним потрібно проводити фінансовий лікнеп населення ще змалку, зі шкільного віку. І разом із фінансовою грамотністю в дітях буде виховуватися фінансова відповідальність.

Але ж от біда – найпотрібніший предмет не вивчається у школі. Замість нього наших дітей пічкають низкою абсолютно непотрібних.

Наприклад, «християнська етика». Що то воно таке? По-перше, це пряме порушення Конституції України, яка затверджує, що наша держава є світською і релігія відділена від держави. По-друге, християнство – це релігія, заснована на чужоземних (а саме єврейських народних) легендах, і жодного відношення до нашої нації, до українців, не має, тим більше, що «християнську етику» у школах переважно викладають священики УПЦ Московського патріархату – тобто, знову ж таки, представники чужоземних центрів впливу.

Нарешті, по-третє, чи може релігія, яка натворила стільки бід і завдала людству такої шкоди, диктувати нам етику і позиціонувати себе як еталон моралі? Зробімо невеличкий екскурс в історію – коли спостерігався розквіт християнства, період його найбільшого впливу та могутності? В епоху Середньовіччя, і це була найтемніша епоха в історії людства, відзначена релігійним терором і владою забобонів, інквізицією та полюванням на відьом, катуванням незгодних і спаленням їх на кострі за «єресь», придушенням та репресіями науки й науковців, що на кілька століть загальмувало розвиток науки і техніки, а також не секрет, що християнська церква масово спалювала книги, які суперечили її догматам, цим самим знищуючи культурний спадок і відкидаючи людство у розвитку назад. Це ні з чим не можна порівняти. Сталінський терор в СРСР тривав пару десятиліть, Нацистський режим у Німеччині - 12 років і влада червоних кхмерів – лічені роки, а Середньовіччя оповило Європу на кілька століть, тому це просто незрівнянні речі. Чи може релігія, відповідальна за такі жахіття, виставляти себе як мірило моралі і диктувати нам свою «етику»? І чи можна нівечити нею свідомість наших дітей, при цьому не даючи їм альтернативи (адже у школах не вивчають паралельно буддизм, агностицизм, іслам, зороастризм тощо) і змоги ВИБРАТИ?

Тож краще віддати навчальні години, які зараз присвячують подібним предметам, іншому, найпотрібнішому нині – економічній та фінансовій грамотності, лікнепу. На жаль, поки що введення у школі такого предмету політиками і чиновниками Міносвіти навіть не обговорюється (хоча ця тема час від часу піднімається в ток-шоу на телебаченні, у блогах і на форумах в Інтернеті, у розмовах економістів і фінансистів), тому що це виховає у дітях РОЗУМІННЯ процесів, які відбуваються у навколишньому світі та ЗДАТНІСТЬ ОСМИСЛЮВАТИ їх згідно тієї фінансової та економічної теорії, яку вони могли б отримати у школі. А мислячий та розуміючий народ владі не потрібен: ним важко керувати і він не дасть сісти собі на голову. Тож владі краще, коли у школах дітям викладають релігію, яка вчить «не протився злому», «підстав другу щоку» і «вся влада – від Бога».


Українці! Робімо висновки і будьмо свідомими!

(с) Вадя Ротор,

* - рекомендуючи до прочитання цю книжку, я неодмінно повинен зробити обмовку про те, що не вся вона чесна і правдива: на її сторінках робиться спроба обілити сталінський режим і переконати читачів, що нібито Голодомор 1932-33 не був запланований, що то був голод, який виник вимушено, ненароком. Насправді, якщо пошукати реальну статистику, то оригінальна версія подій 1932-33, яку пропонує Стариков, розсипається, і її спростувати неважко, головне – не приймати все на віру, без критичного осмислення, адже нема жодної книжки чи документального фільму, на 100% правдивих, ніхто вам правду на тарілочці з блакитною каємочкою не піднесе, її треба самим відшукувати і до всіх даних слід ставитися критично. Саме такі звички повинен у собі розвинути кожен, хто не хоче бути по житті обманутим, і саме до цього я хочу вас, шановні читачі, спонукати, цією статтею зокрема.
  • 1

#3 Jam27

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 33 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 06.04.2011 – 07:45

можна бажати кращого...
  • 0

#4 -=VJ=-

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6536 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 06.04.2011 – 10:47

Перегляд дописуВадя Ротор (2.03.2011 10:02) писав:

пан Литвин не зрозуміє, як важко оплатити освіту своїх дітей батькам, які заробляють по дві з половиною тисячі гривень на місяць

Я от, в принципі, теж не розумію, на дідька вони витягуються в струнку, аби оплачувати "корочку".
Якщо населення у нас дурнувате і вважає, що ідеальною країною є країна, де найпослідущий сантехнік має руки з дупи і дипломи юриста та економіста для галочки - то це населення потребує суттєвої корекції мізків.
Тому особисто я за повну комерціалізацію вищої освіти - так.
Якщо зняти ідіотські бар'єри від міносвіти там все дуже швидко прийде до ладу за базовими законами звичайної економіки, заснованими на здоровій конкуренції.
  • 0

#5 Родослава09

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 717 повідомлень
  • Місто:Велесниця

Відправлено 30.05.2011 – 20:59

Цитата

Табачник хоче скоротити кількість ВНЗ у 10 разів - з 900 до 90
http://news.dt.ua/articles/81888

От я тут підтримую Табачника!
На біса нам стільки корумпованих директорів, ректорів. Треба заставити їх працювати.
  • 0

#6 Власюк

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 776 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Івано-Франківськ

Відправлено 31.05.2011 – 07:52

В чому, в чому, але в цьому питанні я підтримую цього клоуна руками і ногами. В одній Україні більше вузів, ніж у половини Європи, разом взятої, - кожне село в нас вже буде скоро мати свій універ. А якість освіти до одного місця + ні один вуз не визнається за кордоном.
А корупція - страшенна.
  • 0

#7 пастух

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1975 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 31.05.2011 – 09:14

Перегляд дописуВласюк (31.05.2011 08:52) писав:

...А корупція - страшенна.
...тому якість навчання жодного значення не має. Собача вірність - ось головна вимога до сьогоднішніх випускників ВУЗів...на жаль.
  • 0

#8 Pavlo_Taiko

    міністр по боротьбі з етикою та мораллю

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2145 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 31.05.2011 – 16:44

Перегляд дописуРодослава09 (30.05.2011 21:59) писав:

http://news.dt.ua/articles/81888

От я тут підтримую Табачника!
Як і інші жидобєларуси. І не тіко тут.
  • 0

#9 БоБриК

    Я повернувся !

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3010 повідомлень
  • Місто:Scorpio const.

Відправлено 31.05.2011 – 18:26

Перегляд дописуРодослава09 (30.05.2011 21:59) писав:

http://news.dt.ua/articles/81888

От я тут підтримую Табачника!
На біса нам стільки корумпованих директорів, ректорів. Треба заставити їх працювати.
Толкова ідея безтолкового Табачника.

Всі ті вузи давно пора скоротити, бо це не освіта а бізнес.
Рівень якості освіти низький, а вузів купа. Більшість вузів випускає мезмозглих випускників які платили за екзамени і заликі всі курси.

Пора зробити вищу освіту в країні престижною а не обовязковою вимогою навіть при "співбесіді" на посаду прибиральника вулиць.
  • 0

#10 Armando

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1793 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 13.06.2011 – 07:08

в тих же країнах заходу більшість середнього класу починають працювати в 15-16 років. Отож в 19-20 більшість вже можуть себе забезпечити фінансово і розбираються в житті достатньо, щоб вибрати майбутню професію. А от вищу освіту треба залишити безкоштовною, щоб вона була доступна молоді, навіть без батьківської підтримки.
Суспільтво, що не навчає свою молодь, приречене пасти задніх в світі. Краще щоб молодь вчилась ніж крала та грабувала, бо з роботою зараз сутужно.
  • 0

#11 Olexandr

    противсіх

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1510 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:місто Київ

Відправлено 14.06.2011 – 08:56

Перегляд дописуArmando (13.06.2011 08:08) писав:

А от вищу освіту треба залишити безкоштовною, щоб вона була доступна молоді, навіть без батьківської підтримки.
Суспільтво, що не навчає свою молодь, приречене пасти задніх в світі. Краще щоб молодь вчилась ніж крала та грабувала, бо з роботою зараз сутужно.
Не треба безкоштовної. Хіба дуже обмежену кількість місць, щоб туди дійсно цінні люди потрапляли. А так, якщо за освіту треба буде платити, то студент навчатиметься, а не просто відходить 4-5 років бо "так треба". І користі з такої освіти немає. То навіщо державі витрачати на це кошти? Краще виші нормально забезпечити, щоб нормально навчати тих, хто хоче і кому це потрібно.
  • 0

#12 Олеська

    вовчиця-чарівниця

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8134 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:скіфські вали

Відправлено 29.06.2011 – 18:41


 i 

Спам видалено
 

  • 0

#13 Гетьман

    I am forsaken (c) Sylvanas

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Leopolis novus

Відправлено 15.07.2011 – 08:46

Це геніально, я вважаю. :happy1:

Слідкуйте за прогресом з роками.

Ну, і електронна адреса ніби символізує :)

Прикріплені файли

  • Прикріплений файл  Nezdara.jpg   49.64К   15 Кількість завантажень:

  • 0

#14 Slovena

    Чайник

  • Користувачі
  • Pip
  • 5 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Дніпропетровськ

Відправлено 15.07.2011 – 12:57

Як на мене, найкращий варіант, це не бюджетні місця, а персоніфікована оплата навчання студентам. Якщо учень має високі бали (бажано ЗНО, а не шкільні), то він може обрати ВУЗ, де він навчатиметься за обраною спеціальністю, а держава оплачує навчання. Відповідно формуються бюджети ВУЗів з кількості дітей, які виявили бажання навчатись в тому чи іншому закладі. Плюс - контрактне навчання. Бо в нас, із бюджетними місцями, обирають ВУЗи, а бюджет скорочують, місця теж, і на них правдами-неправдами намагаються втрапити діти соціально незахищені. На інших просто немає місць. :)
  • 0

#15 Родослава09

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 717 повідомлень
  • Місто:Велесниця

Відправлено 04.08.2011 – 05:17

Система освіти глибоко корумпована, як і ціла держава. Невже так важко під час екзаменів встановити відеоспостереження із записом відповіді студента чи виконання ним письмового завдання, заповнення залікової теж під камерою.
Іспити за хабарі, особливо на заочці, приймаються викладачами часто в коридорах чи за межами приміщення вузу, напр. у власній машині.

Ми живемо в жахливій державі з жахливою системою освіти.
  • 0

#16 БоБриК

    Я повернувся !

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3010 повідомлень
  • Місто:Scorpio const.

Відправлено 05.08.2011 – 09:22

Будемо надіятися що освітня реформа буде передбачати запровадження такої шкільної форми
Зображення
  • 0

#17 Власюк

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 776 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Івано-Франківськ

Відправлено 11.01.2014 – 10:21

Українські вузи і далі деградують.

Філія для викачування грошей з посполитих - ІФННІМ ТНЕУ (до речі, цей Тернопільський інститут, тепер університет, закінчував Ющенко).

На сайті інституту: в одному слові (підкресленому)) - дві помилки.

Зображення
Ось така неграмотність, такий рівень освіти в Україні.

Повідомлення відредагував Власюк: 11.01.2014 – 10:26

  • 0

#18 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6570 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 11.01.2014 – 13:37

Перегляд дописуВадя Ротор (02.03.2011 – 09:37) писав:

2) виховувати справжню фінансову відповідальність треба не так
Якщо ми хочемо, щоб наше молоде покоління реально виховувалось у фінансовому плані, то в школах потрібно ввести предмет типу «економічно-фінансова грамотність»,
от тільки біда - у всіх вузах навчають економістів - хоч в технологічному, хоч в педагогічному, та хоч де. і в кулінарному технікумі теж вчать економістів. економістів з вищою освітою в Україні більше ніж усіх інших разом взятих - і результат - та економіка, яку ми маємо. Програма навчання - все та ж самісінька безглузда і хибна, зовсім не відповідає дійсності.
  • 1

#19 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6570 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 11.01.2014 – 14:40

в мене є пропозиція для освіти:
зробити компютерну гру - стратегію. в грі би навчали школярів історії, управління господарством, мікроекономіка, макроекономіка на вищих рівнях, управління персоналом, ну і врешті решт, тактика і стратегія війни. головне щоб у ції грі історію навчали не так як зараз навчають - щоб не створювали образ ворога, не розпалювали жагу помсти.
  • 0

#20 Armando

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1793 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 19.01.2014 – 19:38

Цитата

З 2010 року в Україні закрилися 1306 шкіл, більшість з них – у сільській місцевості. Зокрема, у 2010 році закрилися 300 шкіл, 2011 – 426, 2012 році – 202, а в 2013 – 378, повідомили у парламентському комітеті з питань науки і освіти.
http://news.finance....14/01/19/317092
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних