Перейти до вмісту

Ідеї щодо реформи освіти (Україна, вузи).


Повідомлень в темі: 19

#1 Andreo2

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 50 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 09.11.2010 – 14:41

  • 19
1. Ми повинні переходити до економіки знань, а тут різко зростає роль інтелектуальної підтримки. Ми повинні утримувати 5% студентів на безмежно високому рівні - що вимагає абсолютно інших підходів. Приблизно до таких моделей сьогодні приходять в Японії.

2. Зараз дуже велика динаміка змін, і часто, немає сенсу забивати голову студента конкретними знаннями та вміннями (які в майбутньому застаріють), а навчити студента адаптуватися, оскільки той майбутній новий світ - невідомий.

3. Потрібні нові освітні сервіси. Інститут підвищення кваліфікації і продаж на ринку окремих предметів, тижневих курсів, що оглядово охоплюють все те нове, що прийшло в конкретній спеціальності. Та підготовка літератури, яка могла б зробити upgrade.

4. Ми маємо розширити кількість предметів, по яких може вестися підготовка. В наявності 30-40 предметів, які можна позначити як нові спеціальні науки, які сьогодні наприклад викладаються в США і яких ми не знаємо. Як наслідок, ми неадекватно розуміємо світ, оскільки "вони" і "ми" діємо по різних моделях.

5. Вимагається породження нових форм подачі знань. Лекційна форма повинна поступово замінитися на case-studies (Метод кейсів - техніка навчання, що використовує опис реальних економічних, соціальних і бізнес-ситуацій. Студенти повинні проаналізувати ситуацію, розібратися в суті проблеми, запропонувати можливі рішення і вибрати краще з них. Кейси базуються на реальному фактичному матеріалі, або ж наближені до реальної ситуації).
* Спробувати практикувати те що, поза сумнівом, притягне увагу преси, наприклад, читання одного курсу двома викладачами, що дискутують один з одним.

6. Утримання інтелектуального зв'язку з випускником: забезпечення його оглядами, рекомендаційними списками літератури, запрошення на семінари. В результаті, число таких пасивних студентів зростатиме, що дозволить вибудовувати інтелектуальні мережі будь-якого рівня.

7. Вузи повинні звертати увагу і пропонувати відповідні курси для: школярів, депутатів парламенту, військових…

8. Створення свого супутнього середовища - школи, ліцеї, банки (що дають кредити на навчання), журнали, газети, видавництва, відео/звукозаписуючі студії…

9. Стимулювати прихід приватного капіталу.

10. У суспільстві повинне з'явитися відчуття новизни, модернізації, "свіжого вітру", пов'язаного з конкретними університетами. Сьогодні знання значно більше доступне, ніж раніше, просто треба допомогти студентам знайти ці "інформаційні струмочки".

11. Вузи повинні турбуватися про своє інформаційне освітлення. "Сучасність" як характеристика повинна стати їхньою прикметою.

Успіхів!

Повідомлення відредагував bamik: 09.11.2010 – 20:54


#2 bamik

    салоїд

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2443 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Івано-Франківськ

Відправлено 09.11.2010 – 20:35


 i 

Переміщено в освіту. Флудовий допис знищено.
 

  • 0

#3 Леся Українська

    Абориген

  • Користувачі
  • PipPipPipPip
  • 101 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Ode$$a

Відправлено 22.11.2010 – 21:00

Хороші ідеї. Та чи здійсненні?
  • 0

#4 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 22.11.2010 – 22:52

це ти сам придумав, і хочеш коментаріїв?

якось все так загально, без конкретики
  • 0

#5 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 06.01.2011 – 08:54

з'явилася ідея щодо реформи освіти. Щоб освіта була кращою, учбовий заклад має гарантувати якість навчання і нести відповідальність за рівень підготовки фахівця! як це реалізувати? Учбовийзаклад повинен бути заодно і страховою компанією. Коли студент сплачує за навчання, він також сплачує і страхові внески. по закінченні навчання, якщо комісія УЗ не впевнена у випускнику і не хоче давати йому гарантований диплом - то повинні повернути гроші за навчання окрім першого семестру. (бо ж недовчили) - це щоб не робили цього бізнесу тупо бабло стянуть - треба ще в першому семестрі вивчити перспективи студента і прийняти рішення про продовження навчання чи виключення його. Замість першого семестру можна ввести випробний період, ну це вже адміністративні тонкощі.

потім, УЗ, як страхова компанія, має нести відповідальність за некваліфіковані дії свого випускника, і компенсувати збитки, завдані ним, на роботі, яку він некваліфіковано виконує. Якщо вже УЗ бере гроші за навчання, то хай несе повну відповідальність за результати навчання, як страхова компанія. тоді якість освіти буде значно вища.

І взагалі, медот страхових компаній - це достатньо простий, дієвий і перевірений спосіб вирішити багато проблем, і все було б значно чесніше аби страхові функції держави віддати комерційним страховим компаніям. було б значно менше грунту для корупції.
  • 0

#6 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 06.01.2011 – 16:46

але нажаль жодна подібна ідея не буде реалізована просто тому, що це знищує грунт корупції :D
  • 0

#7 Pavlo_Taiko

    міністр по боротьбі з етикою та мораллю

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2145 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 06.01.2011 – 17:00

Слід вчити людей чомусь реальному, що потребує країна. От наприклад науковців країна не потребує (судячи з рівня фінансування наукових установ), адвокатів - і так до біса, економісти у нас намагаються вигадати власний весілопед. Фізики нафіг нікому не здалися - заводів нема, хіміки - аналогічно, філологи - судячи з рівня грамотності мови, якою розмовляють по телебаченню та пишуть в періодиці - такі ж необхідні як історики та філософи. Кібернетики ледве конкурують зі школярами що позакінчували трирічні курси.
Тобто реально країні потрібні:
1) Охоронці в супермаркетах.
2) Прибиральники.
3) Торговці турецькими джинсами.
4) Водії маршруток та далекобійники.
5) Проститутки
6) Мєнти
7) Службовці
8) ІТшники на роботу в закордонних компаніях
9) Менеджери
Ну і звітно 10й по числу, однак перший по важливості пункт, країні необхідні ЛОХИ. Ось від цього треба відштовхуватися на мою думку.
  • 0

#8 Mr.Ripley

    (͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4665 повідомлень
  • Стать:Не скажу

Відправлено 07.01.2011 – 01:30

треба освіту прив"язати до науки (перш за все - практичне застосування, інвестиції капіталу в розробку технологій і т.д.)
  • 0

#9 FT232BM

    私は人々嫌い

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3435 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ->НТУУ "КПІ"

Відправлено 07.01.2011 – 11:47

Перегляд дописуMr.Ripley (7.01.2011 01:30) писав:

треба освіту прив"язати до науки (перш за все - практичне застосування, інвестиції капіталу в розробку технологій і т.д.)
Блаблабла, щось нове запропонуйте. Про це кажуть всі, кому не лінь, це не нова думка.
  • 0

#10 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 07.01.2011 – 12:12

еге ж. все загальні фрази. як ото політики - пообіцяти нічого конкретного, щоб ні за що не відповідати.
описати ж реальний механізм досить просто: підприємство співпрацює з навчальним закладом. підприємство замовляє навчальний курс для свого майбутнього працівника. навчальний заклад разом з представниками підприємств розробляє навчальний план. представник відділу кадрів підприємства у приймальній комісії навчального закладу вибирає абітурієнта, кому дати кредит на навчання. абітурієнт отримує кредит на навчання з умовою відпрацювати кілька років на підприємстві. навчальний заклад матеріально відповідальний за кваліфікацію свого випускника. все просто. що не ясно?

ясно також те, що ніяка матеріальна відповідальність нікому не потрібна. всім потрібна корупція.

до речі, за таких умов, підприємства вимагатимуть від навчальних закладів, створити навчальний курс, що займає якомога менше часу. відмовитися від усього зайвого і непотрібного, і фахівець готовий вже за два роки. і рівень його підготовки буде значно вищий ніж при теперішній шестирічній освіті магістра.

а головне - всі фігуранти схеми матеріально зацікавлені. ВУЗ зацікавлений не повертати гроші за навчання в разі невдачі, студент зацікавлений навчитися бо на ньому вже висить борг. а підприємство зацікавлене щоб навчання було швидким, дешевим, і якісним.
  • 0

#11 Katod

    вєтєран

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3642 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 13.01.2011 – 12:16

насмішив допис про те що непотрібно забивати знаннями, треба готувати до змін, напевне це відбувається так, на першому уроці вчать одному, а на наступному зовсім протилежному, та ще й два рази на місяць міняють вчителів :happy1:
  • 0

#12 Neorlandina

    Schadenfreude

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3840 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 13.01.2011 – 16:48

потрібна соціальна реклама.
слоган: "вузи для задротів, я обрав собі справжнє чоловіче заняття, йомана"
і фото: серед поля з буряками стоїть чьоткий чувачок з рельєфним оголеним торсом, в треніках і кєпці. поряд стоїть блискучий камаз з тюнінхом (неонова підсвітка, наліпки стрітрейсерські, що там ще) і симпотні засмаглі тьолочки в позі раком збирають буряки. і чувак і тьолочки блищать на сонці від поту, обличчя їх світяться впевненістю у своїй крутості та в завтрашньому дні.
  • 0

#13 Pavlo_Taiko

    міністр по боротьбі з етикою та мораллю

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2145 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 15.01.2011 – 00:29

Перегляд дописуNeorlandina (13.01.2011 16:48) писав:

потрібна соціальна реклама.
слоган: "вузи для задротів, я обрав собі справжнє чоловіче заняття, йомана"
і фото: серед поля з буряками стоїть чьоткий чувачок з рельєфним оголеним торсом, в треніках і кєпці. поряд стоїть блискучий камаз з тюнінхом (неонова підсвітка, наліпки стрітрейсерські, що там ще) і симпотні засмаглі тьолочки в позі раком збирають буряки. і чувак і тьолочки блищать на сонці від поту, обличчя їх світяться впевненістю у своїй крутості та в завтрашньому дні.
Чи навіть так: крутий бізнесмен (загорілий качок - якщо так подобається) на вольво проїжджаючи повз академіка, старшого чоловіка в окулярах, та його дружини (товстої лаборантки с вусиками) обляпує їх гразюкою з калюжі в яку ненароком в'їхав. Слоган: "Наука - це мій стиль життя, я робив докторську поки ти робив гроші".

Повідомлення відредагував Pavlo_Taiko: 15.01.2011 – 00:30

  • 0

#14 Mr.Ripley

    (͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)(͡° ͜ʖ ͡°)

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4665 повідомлень
  • Стать:Не скажу

Відправлено 15.01.2011 – 01:53

Перегляд дописуFT232BM (7.01.2011 11:47) писав:

Блаблабла, щось нове запропонуйте. Про це кажуть всі, кому не лінь, це не нова думка.
Чого пропонувати - в Європі це все працює.
Наприклад всі дисертації з технічних наук приносять якусь практичну користь. У нас таке трапляється дуже рідко(
У кого є потенціал - навть невелике бажання - і він буде за кордоном) Там є можливість реалізовувати ідеї.
В Україні сидіти і чекати, що буде краще - нема чого - все тільки гірше.



Перегляд дописуFT232BM (7.01.2011 11:47) писав:

Блаблабла, щось нове запропонуйте. Про це кажуть всі, кому не лінь, це не нова думка.
Ок - конкретно є ідеї.
Збільшити розмір стипендії вдвічі, зменшивши кількість бюджетних місць вдвічі)
Зробити більшу різницю між звичайною і підвищеною стипендією.
За призові місця в олімпіадах - зробити вагомий грошовий бонус) - а не просто грамоту(((
  • 0

#15 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 15.01.2011 – 04:41

що би не пропонували, але в будь якому разі і студенти і їх батьки і всі інші хочуть зберегти коррупцію. нащо оті балачки?
  • 0

#16 Pavlo_Taiko

    міністр по боротьбі з етикою та мораллю

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2145 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 15.01.2011 – 09:57

Перегляд дописуХмурий Князь Вітольд (15.01.2011 04:41) писав:

і всі інші
А справа у тому, що не всі інші. Ті, хто дійсно вклав немало праці в своє навчання - не бажає бути в одному списку з невігласами, що били байдики.
  • 0

#17 FT232BM

    私は人々嫌い

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3435 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ->НТУУ "КПІ"

Відправлено 15.01.2011 – 10:33

Звичайно не хочуть, але нічого не станеться якщо будут. Професіонал завжди знайде роботу.
  • 0

#18 Pavlo_Taiko

    міністр по боротьбі з етикою та мораллю

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2145 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 18.01.2011 – 21:15

Перегляд дописуFT232BM (15.01.2011 10:33) писав:

Звичайно не хочуть, але нічого не станеться якщо будут. Професіонал завжди знайде роботу.
Так, однак якщо його диплом дійсно буде щось значити, він знайде роботу швидше.
  • 0

#19 Armando

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1793 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 24.06.2011 – 09:30

Інтер'єр університету в Копенгагені: як вчитися в гамаку
http://realty.tochka.net/ua/12533-interer-...-v-gamake-foto/
  • 0

#20 Armando

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1793 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 05.11.2011 – 07:30

Перегляд дописуAndreo2 (9.11.2010 14:41) писав:

1. Ми повинні переходити до економіки знань, а тут різко зростає роль інтелектуальної підтримки. Ми повинні утримувати 5% студентів на безмежно високому рівні - що вимагає абсолютно інших підходів. Приблизно до таких моделей сьогодні приходять в Японії.

2. Зараз дуже велика динаміка змін, і часто, немає сенсу забивати голову студента конкретними знаннями та вміннями (які в майбутньому застаріють), а навчити студента адаптуватися, оскільки той майбутній новий світ - невідомий.
5% студентів завжди на значно вищому рівні від потоку.
єдине, чого може навчити класична освіта - самостійно оволодівати знаннями, будувати фундамент предмету на який потім ляжуть кращі здобутки в науці.
Якраз ті 5% відсотків студентів та ще 25% найкращих спеціалістів у ВНЗ здобувають цю вкрай необхідну навичку - вчяться вчитися.
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних


Магазин кубиков Рубика Cubes.in.ua