Перейти до вмісту

Критерії святості


Повідомлень в темі: 12

#1 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6568 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 10.12.2008 – 23:13

  • 12

Цитата

Святі, особи, що визначилися найвищими чеснотами христ. побожности і за життя чи по смерті були звич. прославлені чудами.
Церк. канонізація надає С. культу, якого не зазнають) ін. угодники з обмеженим шануванням.

Скількох людей треба умертвити, щоб стати святим?

Княгиня Ольга - спалила древлян, зчинила абсолютний геноцид в помсту за смерть чоловіка, тим самим сприяла утворенню державності Київської Русі.
Князь Володимир Великий - зруйнував культуру, знищив Інтелигенцію, та близько 6 млн. людей.
Князь Александр Нєвський (Олекса Ярославович Неврюй) - послужив православній церкві походами проти католиків-хрестоносців, та встановленням диктатури, терору власного народу і податкового ярма.

А от у Католицтві, щоб стати святим, замало вбивати людей. Для цього треба ще й бути єретиком і відьмою - Жанна д'Арк

#2 Олеська

    вовчиця-чарівниця

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8134 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:скіфські вали

Відправлено 11.12.2008 – 00:30

Суперечлива тема. Вона так само має відношення до релігії, як і до історії.

Якщо розглядати факт канонізування цих осіб (зокрема Ольги та Володимира) церквою з точки зору релігії, то це (масові вбивства) оправдано, адже все робилось задля утвердження християнства на "диких" землях. Тим більше, що в християнстві має місце щире покаяння (сповідь), після якого перед Богом є однаковими як людина, що підвищила єдиний раз в житті голос на сусіда, так і серійний вбивця.

Щодо Жанни д"Арк, то тут інша ситуація. Вона не була ні вбивцею, ні відьмою, ні навіть грішницею.
  • 0

#3 Misercord

    Писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 488 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Івано-Франківськ

Відправлено 11.12.2008 – 02:15

Розпалювання суперечок на релігійному тлі... Якщо нема з ким поговорити є оригінальніші способи. Міг би хоч для вигляду згадати про хороших людей, які були канонізовані. Я б наприклад хотів канонізації Шептицького, цікаво чи колись дочекаюся (якщо помилився і він вже святий тоді перепрошую).
  • 0

#4 КаваНеПийПивоЇжБорщ...

    Т Чарівне Гімно 2009

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3018 повідомлень
  • Стать:Не скажу
  • Місто:мами

Відправлено 11.12.2008 – 02:29

В Декамероні є класна оповідь про одного бандюка який після смерті став святий)
  • 0

#5 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 11.12.2008 – 10:41

DarkLordVillis, тут логіка дуже проста. Чим більше ти спершу зла натвориш - тим більше потім ти "покаєшся" перед якимось там "батюшкою", а значить тим більше святішим ти будеш.
  • 0

#6 bendera.UA

    Комбінатор....мясо-горілчаного комбінату.

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2306 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:вокзал Київ-Пас - Дарниця

Відправлено 11.12.2008 – 10:45

Канонізація святих у Православній церкві

Критерії канонізації

Православна християнська традиція, провадячи процес канонізації тієї чи тієї особи, враховує певні зовнішні ознаки. Ці ознаки, однак, не є непомильними. Одна тільки святість Церкви як такої, тобто перебування в ній Святого Духа, гарантують остаточну точність її рішень. Все ж таки певні зовнішні ознаки є вказівками для церковної інтуїції. Серед них подвиг, чуда та, у деяких випадках, фізичний стан тіла після смерті.

Подвиг. Подвиг — це моральний і духовий героїзм. Подвижник — це герой боротьби за досконалість, герой боротьби із гріхом. Правда, кожен християнин покликаний до подвигу. Але там, де інші змагаються й трудяться кволо, святий змагається й трудиться героїчно.

Православне християнство не розрізнює мораль на світську й монастирську. Кожен християнин має прагнути бути монахом і аскетом у серці своїм. Церква всіх однаково закликає на дорогу досконалості, але вона дивиться на справу реально, знає, що лише невеликоій кількості душ дано бути попереду. Ці люди, що своєю героїчною любов'ю до Господа підносяться понад звичайний рівень людства, і є подвижниками, святими.

Духовий подвиг святого не є обов'язково монастирсько-аскетичний, хоча, треба наголосити, чернечі обіти чистоти, бідності та послуху є прекрасним взірцем у змаганні до досконалості, у наслідуванні Христа. До сонму святих, здебільшого монахів, зараховано також і, так би мовити, «працівників цього світу»: царів, князів, воїнів, звичайних чоловіків і жінок, матерів і дітей, юнаків і дівчат.

Ідея подвигу не означає, що православна церква вважає людину спроможною спастися самотужки. Ні, подвиг як знак святості — це результат співдїї волі людини з Благодаттю, Божественною Енергією. Господь посилає Свою Благодать лише тому, хто, керуючись своєю вільною волею, — відкриває двері свого серця для Несотворенного Світла, Божественної Енергії. Важливість їхніх діянь полягає у тому, що вони є очевидною маніфестацією сили, бажання людини. Отже, подвиг — це не якась монета, за яку людина купує собі Благодать, а вільний і свідомий рух серця й волі. Діяння людини, яка визнає себе грішною, благає Божого помилування і молиться, постить, чинить милостиню.

Чуда. Цей феномен, до якого апелював уже св. Афанасій Великий для доказу святості його вчителя Антонія, відіграє важливу роль серед критеріїв канонізації. Деякі гаґіог-рафи навіть схильні надавати чудам характеру категоричності. Але це не відповідає реальному стану речей, бо, наприклад, коли взяти таких як св. Володимир Великий чи св. Антоній Печерський, то церковні матеріали не зберегли жодного спогаду про чудо, яке б вони сотворили. Однак чудо як критерій канонізації, безумовно, має важливу роль.

Признаючи за святим дар чудес, православна церква, очевидно, не думає надщерблювати всемогутності Бога Але, так само, як людський приятель може розпоряджатися добром свого товариша, так і святий, друг Божий, може, за дозволом Господа, розпоряджатися його силою, творити чуда на славу Божу.

Чудо, згідно з православною християнською традицією, не є якимось капризом чи аномалією, внесеними в перебіг подій. Це очищення природи, яка після падіння людини увібрала в себе багато ворожого, демонського. Чудо свідчить, що ця людина виборола своє оригінальне місце пана природи, а крім цього, воно повертає природу до первісного стану, стану святості. Багато чуд сотворили святі. Святий вливається у закономірний перебіг подій і вміє використати їх для допомоги й спа-сення своїх братів.

Отже, віра в чудо як знак святості не є якоюсь матеріалістичною концепцією релігії, як дехто вважає. Очевидно, треба зрозуміти, що тут не йдеться про чуда мага, ані про якусь магію. Чуда святого мають іншу природу й інший намір, інтенцію. Вони роблять із раба Божого благовісника Нових Часів, Нового Еону, коли вся природа «визволиться від неволі тління на волю слави синів Божих» (Рим. 8, 21).

Стан тіла святого після смерті. Згідно з православною християнською традицією, святі прославляються не тільки в своїх душах, а й у своїх тілах. Це прославлення починається вже під час їхнього земного життя й триває по смерті, коли їхні останки залишаються немов би проник-нуті тим духом, що їх оживляв. Мощі святих — це вже не трупи, але тіла чи кості, які почали прославлятися нами. Завершення їхнього прославлення настане після Спільного воскресіння.

Слід підкреслити, що особливий стан тіла святого після смерті може бути Божим даром, проте Церква ніколи не робила з цього виняткової умови канонізації. Навпаки, часто доводилося виступати проти певних народних забобонів у цій сфері.

Олег КРАВЧЕНКО,
доктор богослов’я, професор, протоієрей УПЦ (Канада)

  • 0

#7 Nomad

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3581 повідомлень

Відправлено 11.12.2008 – 10:52

Перегляд дописуКиря (11.12.2008 10:41) писав:

DarkLordVillis, тут логіка дуже проста. Чим більше ти спершу зла натвориш - тим більше потім ти "покаєшся" перед якимось там "батюшкою", а значить тим більше святішим ти будеш.
Вбий 1 людину і покайся- і ти в раю, вбий мільйон - і ти святий
  • 0

#8 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 11.12.2008 – 10:53

Перегляд дописуbendera.UA (11.12.2008 10:45) писав:

Стан тіла святого після смерті. Згідно з православною християнською традицією, святі прославляються не тільки в своїх душах, а й у своїх тілах.
Ги, в такому разі я би запитав того Олега Кравченка чому в такому разі "святі" та "просто попи" не качаюцця даби прославляти своє тіло, а навпаки завжди ходять з повним роздутим черевом, наповненим мабуть божою благодаттю.

Перегляд дописуNomad (11.12.2008 10:52) писав:

Вбий 1 людину і покайся- і ти в раю, вбий мільйон - і ти святий
Г, дякую за вдалу інтерпетацію слів, а то щось нині не дуже розписувати хочеться)
  • 0

#9 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6568 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 11.12.2008 – 12:40

То чому ж не удостоїлися святості Іоан Васильович Грозний і Петро Перший? Вони виконали ці умови.

Але! Грозний намагався проводити реформи, що не дуже приємно православній церкві, консервативним священникам, яких задовольняв існуючий стан. А Петро таки провів реформи.

От Сталін повністю заслужив статус святого, адже він створив сучасну РПЦ МП. Зараз іде підготовка до його канонізації, є спроби, але ще не настав час. Ще живуть багато людей, що жили за Хрущовської відлиги. Але вже дуже скоро творця нової РПЦ МП канонізують, без сумніву.
  • 0

#10 bendera.UA

    Комбінатор....мясо-горілчаного комбінату.

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2306 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:вокзал Київ-Пас - Дарниця

Відправлено 11.12.2008 – 13:17

Перегляд дописуDarkLordVillis (11.12.2008 12:40) писав:

От Сталін повністю заслужив статус святого, адже він створив сучасну РПЦ МП. Зараз іде підготовка до його канонізації, є спроби, але ще не настав час. Ще живуть багато людей, що жили за Хрущовської відлиги. Але вже дуже скоро творця нової РПЦ МП канонізують, без сумніву.
цілком можливо.............ба й навіть ікона вже готова:

Зображення



Перегляд дописуКиря (11.12.2008 10:53) писав:

Ги, в такому разі я би запитав того Олега Кравченка чому в такому разі "святі" та "просто попи" не качаюцця даби прославляти своє тіло, а навпаки завжди ходять з повним роздутим черевом, наповненим мабуть божою благодаттю.
Критерій не ідеальне тіло (тут навіть навпаки - якби здивувати всіх як з в такому тілі життя жевріє....), а стан фізичного тіла після смерті. Таким чином булло канонізовано більшість київо-печерських монахів похованих в дальніх печерах - в умовах печер їх тіла дивним чином не розкладались.....
  • 0

#11 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6568 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 22.04.2012 – 12:31

дещо цікаве почитав на баші

Цитата

"Ирина - византийская императрица была первой женщиной в истории Византии, правившей от своего имени. Была женой императора Льва IV Хазара. После его смерти стала регентом при своём сыне Константине VI, ослепив которого, захватила власть в Империи. За восстановление иконопочитания на Втором Никейском соборе канонизирована Православной церковью"

  • 0

#12 Безбожник

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2624 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Геєна огненна, вул Петра і Павла 666.

Відправлено 19.05.2012 – 03:53

Критерії святості...класна тема. В керівному документі, біблії, написано : "немає праведного жодного" (рим.3/10) а їм, христянам, насрать на сіє богодуховенне... видане яко істину, їхнім же богом...капєц, чесслово...а якщо додати що видаються "на гора" не те що просто святі а навіть, ні багато ні мало, рівноапостольні істоти, то ситуація виглядає взагалі...корочч, свого бога опустили акі "пєтушка в зоні".
Взагалі то, все це звичайнісінький вождізм по єврейськи. Ага. Вони з комуністами однаковісінькі. Верни владу що церкві, що КП, вони тих "святих" наштампують скіко завгодно. Одні розмістять їх в мавзолеях і памятниках а другі, в склепах і , знову таки, в памятниках. А задля цього непотрєбства натюкають людей...штабелями...угу...комуністи назовуть вбивць-виконавців героями і справжніми лєнінцями, а церква, назове своїх блаженними. І ті і другі цих істот канонізують у відповідних "книгах памяті" і по барабану будь яка мораль, оскільки більших брехунів-лицемірів аніж комуністи і христяни на землі не існує. ПО ВИЗНАЧЕННЮ.
  • 2

#13 Онук Велеса

    Писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 441 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 19.05.2012 – 14:13

Перегляд дописуБезбожник (19.05.2012 – 03:53) писав:

Критерії святості...класна тема. В керівному документі, біблії, написано : "немає праведного жодного" (рим.3/10) а їм, христянам, насрать на сіє богодуховенне... видане яко істину, їхнім же богом...капєц, чесслово...а якщо додати що видаються "на гора" не те що просто святі а навіть, ні багато ні мало, рівноапостольні істоти, то ситуація виглядає взагалі...корочч, свого бога опустили акі "пєтушка в зоні".
Взагалі то, все це звичайнісінький вождізм по єврейськи. Ага. Вони з комуністами однаковісінькі. Верни владу що церкві, що КП, вони тих "святих" наштампують скіко завгодно. Одні розмістять їх в мавзолеях і памятниках а другі, в склепах і , знову таки, в памятниках. А задля цього непотрєбства натюкають людей...штабелями...угу...комуністи назовуть вбивць-виконавців героями і справжніми лєнінцями, а церква, назове своїх блаженними. І ті і другі цих істот канонізують у відповідних "книгах памяті" і по барабану будь яка мораль, оскільки більших брехунів-лицемірів аніж комуністи і христяни на землі не існує. ПО ВИЗНАЧЕННЮ.

Ну нарешті пан Безбожник повернувсь. Є ще порох в порохівницях, а ягоди в ...!
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних