Перейти до вмісту

трансмісія з плаваючим передаточним числом.


Повідомлень в темі: 30

#1 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 01.12.2008 – 15:56

  • 30
Я вирішив, що механіка теж до науки відноситься.

Найрозповсюдженіші сьогодні поршневі двигуни внутрішнього згорання працюють в дуже вузькому діапазоні частоти обертів. Тому для їх ефективного застосування в якомога ширшому діапазоні швидкостей використовують трансмісії з декількома ступінями передач. Вже більш ста років перед інженерами стоїть задача створити трансмісію з плаваючим числом. Є спроби використовувати ремінні передачі, Сьогодні вже є трансмісії з використанням передачі ковзання. Але це ще дуже недосконалі методи з значними вадами. Хто що думає, як вирішити цю задачу? Які є ідеї?

#2 zav

    зрадник

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9565 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 01.12.2008 – 16:05

Перегляд дописуDarkLordVillis (1.12.2008 15:56) писав:

Сьогодні вже є трансмісії з використанням передачі ковзання. Але це ще дуже недосконалі методи з значними вадами. Хто що думає, як вирішити цю задачу? Які є ідеї?
Не знаю, що де недосконале, але на Honda jazz стоїть штуця "вариатор", і ходу дає нівроку.
  • 0

#3 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 01.12.2008 – 17:27

почитав про варіатор на ланцері. ремінна передача... це не є геніальним рішенням задачі, до якого я прагну. дайте лінк на щось цікаве
  • 0

#4 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 02.12.2008 – 16:36

Щось нове, вибачте але хто Ви за професією, до нового-стаорго у тракторі Дт75 М використовується гідротрансформатор - він забезпечує плавніший рух машини, і передає майже 98% енергії від двигуна до ведучих зірочок.
І до того ж це ідіотизм - плавуюче число, припустимо двигун має крутний моммент на шківу 255Нм *м, максимальні оберти 8500 за хв, всі вчені люди в світу скажуть шо найменше передаточне число для даного двигуна буде 3,14 а максимальне 0,52 і це максимум. тому шо при розрахунку коробки передач користуються масою автомобіля, його експлуатаційними можливостями та іншими чинниками. просто забудьте про плавуючу число це байка.
всі професіонали скажуть шо механіка ліпша за автомат тому шо надійніша, і двигун не мучиться, а полавуюче число просто би спалило б його
  • 0

#5 Katod

    вєтєран

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3642 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 03.12.2008 – 21:34

dcLivsi, не спеціаліст, але читав одну статтю в популярному автомобільному журналі, що всетаки варіатори досить гарна штука, бо вони можуть працювати в найбільш ефективному режимі двигуна, тобто, максимальний крутячий момент може бути тільки в певному діапазоні обертів. і якщо двигун працює саме в цьому вузькому діапазоні, то і ефективність вища
а от як цього досягти, я б зробив просто, генератор, і в кожне колесо по двигуну елекричному, дивгуни теж штука тонка, тому кожен не підійде, думаю синхронний якраз буде, плюс система яка міняє частоту струму яка подається на двигуни
  • 0

#6 zav

    зрадник

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9565 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 04.12.2008 – 08:41

Перегляд дописуKatod (3.12.2008 21:34) писав:

[а от як цього досягти, я б зробив просто, генератор, і в кожне колесо по двигуну елекричному, дивгуни теж штука тонка, тому кожен не підійде, думаю синхронний якраз буде, плюс система яка міняє частоту струму яка подається на двигуни
Думка правильна, проте стосується іншої теми.
  • 0

#7 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 04.12.2008 – 10:07

Перегляд дописуKatod (3.12.2008 21:34) писав:

dcLivsi, не спеціаліст, але читав одну статтю в популярному автомобільному журналі, що всетаки варіатори досить гарна штука, бо вони можуть працювати в найбільш ефективному режимі двигуна, тобто, максимальний крутячий момент може бути тільки в певному діапазоні обертів. і якщо двигун працює саме в цьому вузькому діапазоні, то і ефективність вища
а от як цього досягти, я б зробив просто, генератор, і в кожне колесо по двигуну елекричному, дивгуни теж штука тонка, тому кожен не підійде, думаю синхронний якраз буде, плюс система яка міняє частоту струму яка подається на двигуни
Добре, хочете плавуюче число, в деяких сучасних комбайнах використовуються клинопасові передачі, які приводять в рух комбайн, але тут є одне але, клинопас дає проскалюзування 0,89 0.9, а це вже втрати потужності і крутного моменту. І все одно плавуюче число буде лише в певному діапазоні ото звідси і до цих пір.
Повірте, на сьогоднішній день у ДВЗ застосувати таку коробку передач не є доцільним.
Ось такий приклад, я складав редуктор для електродвигуна, я розраховув і діаметр зірочок внутрішній зовнішній, який би мали вигляд зуби, глибина зачеплення, матеріал, та інше. Розрахунок коробок переміни передач досить складна штука. А і ше, якщо плавуюче число таке ефективне то чому його не використовують на формулі 1, адже формула збір всього найкращого, а тому що там не тільки про коробку думають а про всі системи машини.
  • 0

#8 zav

    зрадник

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9565 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 04.12.2008 – 11:40

Перегляд дописуdcLivsi (4.12.2008 10:07) писав:

А і ше, якщо плавуюче число таке ефективне то чому його не використовують на формулі 1, адже формула збір всього найкращого, а тому що там не тільки про коробку думають а про всі системи машини.
А яка кількість перечад у мафинках класу Формула-1?
До речі, у Формула-1 наче напівавтоматична коробка.
А чому в цивільних мафинках кількість передач менша?
А навіщо взагалі передачі в цивільних мафинках?

Повідомлення відредагував zav: 04.12.2008 – 11:43

  • 0

#9 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 04.12.2008 – 13:00

Zav, що ж ти зовсім не соромишся показувати свою некомпетентність?

Ну от Я схотів дізнатись, хто що знає на цю тему. Дякую всім за корисні пояснення. Я розумію, що інженери вже більше ста років працюють над цим питанням, але все ж хотілося б, щоб існувала трансмісія з жорстким звязком з входу і виходу, з передаточним числом, що непреривно змінюється в певному діапазоні і фіксується. І щоб без значних втрат КПД. От така мрія.
Наприклад, використовуючи планетарну передачу, можна задати частоту обертів зовнішнього (чи внутрішнього) колеса, тим самим встановити певне передаточне число. Але цей спосіб потребує значних затрат енергії. от як би те саме зробити, щоб максимально можлива енергія двигуна використовувалась за прямим призначенням?


Гідротрансформатор це цікаво, але це не те, що я хочу дізнатись. Ремінні передачі мене не цікавлять взагалі.
  • 0

#10 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 04.12.2008 – 13:18

Перегляд дописуDarkLordVillis (4.12.2008 13:00) писав:

Zav, що ж ти зовсім не соромишся показувати свою некомпетентність?

Ну от Я схотів дізнатись, хто що знає на цю тему. Дякую всім за корисні пояснення. Я розумію, що інженери вже більше ста років працюють над цим питанням, але все ж хотілося б, щоб існувала трансмісія з жорстким звязком з входу і виходу, з передаточним числом, що непреривно змінюється в певному діапазоні і фіксується. І щоб без значних втрат КПД. От така мрія.
Наприклад, використовуючи планетарну передачу, можна задати частоту обертів зовнішнього (чи внутрішнього) колеса, тим самим встановити певне передаточне число. Але цей спосіб потребує значних затрат енергії. от як би те саме зробити, щоб максимально можлива енергія двигуна використовувалась за прямим призначенням?


Гідротрансформатор це цікаво, але це не те, що я хочу дізнатись. Ремінні передачі мене не цікавлять взагалі.

Планетарна передача використовується на всіх гусеничних транспортних засобах, Т-150 ДТ75, всі танки класу Т80 та інші. Жорстке зєднання є і використовується в автоматичних коробках передач. І до того ж що просто у виготовлені і ремонтні те і найнадійніше, та сама механіка працює в певному діапазоні, а люди що її створили розрахували які передаточні числа найліпше підходять для неї.


У формулі як правило є 6 передач і коробка ручна, автомат заборонений правилами
В цивільних машинах менша через те що ДВЗ вони виконуюють набагото меншу роботу ніж ДВЗ формули або тих самих тракторів( хоча є різниця, двигуни формули високооборотні майже 19000 лб а в трактора і комбайна 3200 - 2200 в залежності від моделі)
Без трансмісії автомобіль не буде рухатись
  • 0

#11 zav

    зрадник

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9565 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 04.12.2008 – 15:06

Перегляд дописуDarkLordVillis (4.12.2008 13:00) писав:

Zav, що ж ти зовсім не соромишся показувати свою некомпетентність?
Та я наче не механіґ, щоби показувати мою компетентніть. Йа елєктріґ!
А де я виявив некомпетентність - цікаво з огляду на збільшення знань за предметом бесіди.

Перегляд дописуdcLivsi (4.12.2008 13:18) писав:

Без трансмісії автомобіль не буде рухатись
Це зрозуміло. Але тут питання, як я зрозумів, про те, яку систему трансмісії обрати.
Відповідно, панавтор теми мав би почати з кретеріїв вибору... напевно. Мені так здається.

Повідомлення відредагував zav: 04.12.2008 – 15:07

  • 0

#12 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 04.12.2008 – 15:19

Перегляд дописуzav (4.12.2008 15:06) писав:

Та я наче не механіґ, щоби показувати мою компетентніть. Йа елєктріґ!
А де я виявив некомпетентність - цікаво з огляду на збільшення знань за предметом бесіди.

Це зрозуміло. Але тут питання, як я зрозумів, про те, яку систему трансмісії обрати.
Відповідно, панавтор теми мав би почати з кретеріїв вибору... напевно. Мені так здається.

))))))))) трансмісія це ціла система, яка складається з муфти щеплення коробки переміни передач, колінчастої передачі, прямої(ту же і диференціал). А на тракторах ще є такий термін як кінцева передача
Автор, на мою думку, хоче дізнатися про нові методи передачі енергії від ДВЗ до ведучих коліс, при цьому уточнює що саме(коробка переміни передач)

А я нагадався для Вас DarkLordVillis, якщо все ж таки зєднати жорстко маховик і первинний вал у робоці, при цьому минаючи муфту щеплення, може почати відбуватися так званий зкручувальний момент. І до того ж треба дивитися на економічну ефективність у виготовлені а в подальшому і в ремонті
  • 0

#13 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 04.12.2008 – 17:01

почався флуд. я ж ніби пояснив в попередньому пості, а ви не зрозуміли. Я собі уявляю так - Є такий собі диференціал на основі планетарної передачі. оберти подаються на сонячне колесо, і енергія розділяється на зовнішнє і внутрішнє колеса. Якщо зовнішнє колесо звязати з переднім мостом, а а швидкістю обертів внутрішнього колеса керувати, то швидкість обертання і є цим передаточним числом. Але це дуже недосконала ідея, бо як регулювати точно, жорстко, і з мінімальними втратами енергії?
  • 0

#14 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 04.12.2008 – 18:09

Перегляд дописуDarkLordVillis (4.12.2008 17:01) писав:

почався флуд. я ж ніби пояснив в попередньому пості, а ви не зрозуміли. Я собі уявляю так - Є такий собі диференціал на основі планетарної передачі. оберти подаються на сонячне колесо, і енергія розділяється на зовнішнє і внутрішнє колеса. Якщо зовнішнє колесо звязати з переднім мостом, а а швидкістю обертів внутрішнього колеса керувати, то швидкість обертання і є цим передаточним числом. Але це дуже недосконала ідея, бо як регулювати точно, жорстко, і з мінімальними втратами енергії?
:) це шо ти пишеш давно використовуюють у тракторах марки ДТ75 і Т-150. Чувак ти взагалі не шариш в механіці ;) . хочеш шось нове візьми почитай про двигун ванкеля - роторнопоршневий двигун. та сама конструкція :D
  • 0

#15 Katod

    вєтєран

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3642 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 05.12.2008 – 01:08

Перегляд дописуdcLivsi (4.12.2008 18:09) писав:

:prapor3: це шо ти пишеш давно використовуюють у тракторах марки ДТ75 і Т-150. Чувак ти взагалі не шариш в механіці :happy1: . хочеш шось нове візьми почитай про двигун ванкеля - роторнопоршневий двигун. та сама конструкція :kozak:
просто візьми і поясни, в чому там загвоздка, тема наука, тут люди жізнаються щось нове і цікаве

а щодо будьяких передач, клинопасових і інших муфт зчеплнь, в них є один мінус, там скрізь присутнє тертя, яке зпрацьовує механізми, якби обійтися без нього, тим більше це дисипативні сили, енергія йде тільки на них
зрозуміло до чого я хилю, до генераторних машин, в яких буде менше залізяччя
незнаю звичайно чи ккд такої трасмісії буде вище...
  • 0

#16 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 05.12.2008 – 09:13

Перегляд дописуKatod (5.12.2008 01:08) писав:

а щодо будьяких передач, клинопасових і інших муфт зчеплнь, в них є один мінус, там скрізь присутнє тертя, яке зпрацьовує механізми, якби обійтися без нього, тим більше це дисипативні сили, енергія йде тільки на них
зрозуміло до чого я хилю, до генераторних машин, в яких буде менше залізяччя
незнаю звичайно чи ккд такої трасмісії буде вище...

чувак менше залізяччя не значить краще, наприклад роторнопоршневий двигун Внкеля, він у сачасному виконанні має всього два поршні-ротора, які здійснюють не зворотньо-поступальний а кргуові оберти в середині якоря(шось подібне до сонячної шестерні і сателів) ось тут і менше заліза і ккд вище але є одна проблема, як фсю цю фігню ремонтувати. тому шо весь цей двигун він майже сцільний. внутрішня поверхня якоря спрацьовується а її не так прото замінити як гільзу в циліндрі(розточив і зашарабанив нову). використовує такі двигуни мазда на своїх Rz8 чи якось так моделі не пригадую.
що на рахунок муфти щеплення, їх виготовляють спеціально з таких матеріалів щоб тертя бул якомого більше. На старих машинах використовувалися сухі муфти, тобто муфти механічні, коли людина прикладала свою силу, зараз мокрі, тобто гідравлічні, коли за допомогою тиску масла. правда є нові розробки(не пишу бо сам в них толком не вїхав)
Муфта це така штука, яка складається з двох дисків, назвемо їх так, які притискаються один до одного за допомогою пружин, сила тертя між ними настільки велика що вони обертаються разом. а тепер нам треба муфту виключити, ми вижимає педаль зчеплення, система ричагів розєднує диски, і оберти які передавалися на первинний вал коробки передач призупинилася і ми спокійно переключаємо передачі. А тепер най цікавіше. включили ми передачу, припустимо 3, оберти первинного вала коробки передач не співпадають з обертами маховика, ось тут і спрацьовує муфта, коли ми плавно відпускаємо педаль муфти зчеплення, диски в свою чергу починають синхронізовуватися, а сила тертя при цьому є найменшою. але якщо ми кинемо педаль, відчуємо швидке прискорення, і до того ж прийдеться ремонтувати муфту.
на рахунок нових передач, є секвентальна автоматична коробка, вона використовується в раллі, і на нових машинах тойоти

нагадався.
короче є така коробка, яка передає енергію без розриву потоку. Стоїть вона на тракторах JOHN DEER та на радянському Т150К. принцип такої коробки полягає у тому, що стоїть 4 шестерні, дві на первинному і дві на вторинному валах. з обох боків від шестерень є гідропіджимні муфти. якщо тупо то, вали обертаються шестерні стоять, необхідно перключитися на вищи режим, олива по підтискає муфти а ті в свою чергу відповідні шестерні. Ну це так по простому.
на сучасних тракторах стоять більш досконалі конструкції. що на рахунок таких муфт в автомобілях, то реально не чув :prapor3: :happy1:
  • 0

#17 Уповноважений

    Козак - перевертень

  • Модератори
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6463 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:пекельне болото

Відправлено 05.12.2008 – 09:36

dcLivsi ти розповідаєш багато цікавого, але не по суті теми. До речі, роторні двигуни були на мазді ще MX-5 MIAMA. 1993 рік.
  • 0

#18 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 05.12.2008 – 11:25

Перегляд дописуDarkLordVillis (5.12.2008 09:36) писав:

dcLivsi ти розповідаєш багато цікавого, але не по суті теми. До речі, роторні двигуни були на мазді ще MX-5 MIAMA. 1993 рік.
В цій темі DarkLordVillis Ви хочете знати як передати енергію від двигуна до ведучих коліс(зірочок) при цьому не розриваючи силовий потік. тобто не використовувати муфту, повірте немає різниці як ви будете перключати передачі, чи за допомогою сателітів і сонцевої зірочки( доречі те що Ви назвали мусором, секвентальний автомат, і використовує цей принцип, уважно подивіться на схему) чи за допомогою простої механіки. Головна суть в економічній доцільності, виготовлення і ремонт. Це вже навіть не механіка а проста економіка. :prapor3: :happy1:
  • 0

#19 Katod

    вєтєран

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3642 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 05.12.2008 – 13:53

dcLivsi, по старим постам, двигун ванкеля має нижчий ккд ніж бензановий двигун, він десь як газотурбінний, система яку запропонував я використовується в деяких автомобілях, наприклад Лексус 400 , (якісь букви забув, одним словм, можна знайти), він відрізняється від інших гібридних автомобілів тим що в нього два електродвигуна, кожен працює на свій міст, і ніяких муфт, та ще двигун оптимальніше працює
хоча, я б пішов далі, поставив би на кожне колесо двигуни, типу лінійних, які використовуються в потягах на мігнітній подушці. але тут закручені в бублик, за обертання відповідалаб одна схема на тірісторах. досить потужніх, але там булоб менше деталей, і схожі схеми вже давним давно відомі

а за заліза що залишилося можна булоб робити танки і йти на війну, менше людей чистіше повітря:prapor3:
  • 0

#20 dcLivsi

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 59 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 05.12.2008 – 15:05

Перегляд дописуKatod (5.12.2008 13:53) писав:

dcLivsi, по старим постам, двигун ванкеля має нижчий ккд ніж бензановий двигун, він десь як газотурбінний, система яку запропонував я використовується в деяких автомобілях, наприклад Лексус 400 , (якісь букви забув, одним словм, можна знайти), він відрізняється від інших гібридних автомобілів тим що в нього два електродвигуна, кожен працює на свій міст, і ніяких муфт, та ще двигун оптимальніше працює
хоча, я б пішов далі, поставив би на кожне колесо двигуни, типу лінійних, які використовуються в потягах на мігнітній подушці. але тут закручені в бублик, за обертання відповідалаб одна схема на тірісторах. досить потужніх, але там булоб менше деталей, і схожі схеми вже давним давно відомі

а за заліза що залишилося можна булоб робити танки і йти на війну, менше людей чистіше повітря:happy1:
Ванкель, менший ККД, я просто в шоці, :prapor3: Katod це просто не може такого бути, двигун ванкеля має на 15-20% більшу віддачу ніж бензиновий. Візми набери у вікіпедії про цей двигун і почитай.
що на рахунок електродвигунів, де ти, осбисто розмістив би 320кг літіоіонні батареї (компанія порше під це виділила повністю весь багажник). По друге, поставив ти ці двигуна на кожне колесо, включив, машина супер йде прямо так їде нема її ради, а тепер треба звернути, опа а тут проблема, колеса то крутяться з однаковою швидкістю!!!!!! Тому в простих автмобілях стоїть диференціал, а втебе як? От якщо ти мені роокажеш як ти вирішив цю проблему, обіцяю більше в темі наука писати взагалі нічо не буду.
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних


Магазин кубиков Рубика Cubes.in.ua