Перейти до вмісту

Досягаємо Просвітлення


Повідомлень в темі: 29

#1 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 29.08.2008 – 15:34

  • 29
Я спробую пояснити саме поняття Дзен якнайдоступнішим чином. Це необхідно для того, аби людина, вперше зіткнувшись з Дзен, отримала правильне уявлення про нього. Найчастіше сам термін Дзен використовується в позначенні "Абсолюту" або "Вищої реальності", що знаходяться "по ту сторону слів". Пояснюю. Є досить відомий вислів, що свідчить: "Слово - наклеп, мовчання - брехня. За межами мовчання і слів є вихід". Ось цей вихід і є Дзен - збагнення Абсолюту. Дзеном також часто називають стан переживання "космічного досвіду", відомого як пробудження. І слід пам'ятати, що Дзен - це не релігія.

Далі потрібно пояснити ще один термін - коан (Гунь'ань). Це короткі історії які, як правило, містять в собі деяке (часто неявне) запитання, або що описують Просвітлення (не плутати з Пробудженням). Гун'ані самі по собі такі, що зрозуміти їх і відповісти на їх питання неможливо за допомогою простого логічного міркування. Тобто логічно вони можуть бути такими, що суперечать самі собі.

Так от, у Дзен течії Ріндзай(яп.) коани служили основним засобом досягнення Просвітлення. Вивчаючи коани, Ви побачите, як питання вчителя поступово стає частиною учня і, більш не роздумуючи над коаном, учень знаходить відповідь в собі, в Космосі, та де б то не було... Зрозуміти це досить важко, але ще важче, ставши на Дорогу, втриматись на ній.

Так от, пропоную викладати в дану тему улюблені коани :prapor3:
І не забуваймо що мова спілкування на Теревенях - українська <_<

<_______________>


Коан перший. Не за порядком, а за значенням. Присвячений для осягнення даної теми)
1. Чашка чаю.

Нан-ін, японський вчитель Дзен, що жив в еру Мейдзі (1868-1912 рр.), приймав у себе університетського професора, що прийшов взнати що таке Дзен. Нан-ін запросив його на чашук чаю. Він налив гостю чай по самі вінця і продовжував лити далі.
Професор стежив за тим, як переповнюється чашка, і, нарешті, не витримав: "Вона ж переповнена. Більше вже не увійде!"
Так само, як ця чашка, - сказав Нан-ін, - Ви повні спочатку звільнитись Ваших власних думок і роздумів. Як же я зможу показати Вам Дзен, якщо Ви спочатку не звільнили Вашу чашу?

<_______________>


Коан другий. Присвячений Miguel&Co.
13. Будда.

У Токіо, в еру Мейдзі, жили два відомі вчителі, різних характерами. Один з них, Унто, вчитель з школи Сингон, ретельно дотримував всіх заповідей Будди. Він ніколи не пив збужуючих напоїв і не їв після 11-ти годин ранку. Інший вчитель, Тандзан, професор філософії імператорського університету, ніколи не дотримував заповідей. Він їв, коли хотів, спав, коли хотів, навіть вдень.
Одного разу Унто відвідав Тандзана, який в цей час пив вино, якого й крапліне можна було куштувати буддистам.
"Вітаю тебе, брат, - сказав йому Тандзан. - Чи не хочеш випити?"
"Я ніколи не п'ю", - важливо сказав Унто.
"Хто не п'є, не та навіть людина", - сказав Тандзан.
"Невже ти рахуєш мене недолюдиною тільки тому, що я не п'ю отрути? - вигукнув Унто в гніві. - Якщо я не людина, то хто ж я?"
"Будда", - відповів Тандзан.

<_______________>


Коан третій. Присвячений Margo
14. Брудна дорога.

Тандзан і Екидо йшли одного разу по брудній дорозі. Лив проливний дощ. Проходячи мимо перехрестя, вони зустріли красиву дівчину в шовковому кімоно і шарфі, яка не могла перейти через вибоїну.
"Дівчино, ходімо,"- одразу ж сказав Тандзан. Він узяв її на руки і переніс через болото. Екидо нічого не сказав і мовчав до тих пір, доки вони не підійшли до храму. Далі він не міг стримуватися і сказав: "Нам, ченцям, треба триматися подалі від жінок, особливо від молодих і красивих. Вони небезпечні. Навіщо ти зробив це?"
"Я залишив дівчину там, - сказав Тандзан.- а ти все ще тягнеш її?"

<_______________>


Коан четвертий. Присвячений Nameless One
Забирайте своє собі

Одного разу Будда проходив зі своїми учнями повз села, в якому жили противники буддистів. Жителі села вискочили з будинків, оточили Будду і учнів, і почали їх ображати. Учні теж почали розпалюватися і готові були дати відсіч, проте присутність Будди діяла на них заспокійливо. Але слова Будди привели в замішання і жителів села, і учнів. Він обернувся до учнів і сказав:
— Ви розчарували мене. Ці люди роблять свою справу. Вони розгнівані. Їм здається, що я ворог їх релігії, їх моральних цінностей. Ці люди ображають мене, і це природно. Але чому ви сердитеся? Чому ви дозволили цим людям маніпулювати вами? Ви зараз залежите від них. Хіба ви не вільні?

Жителі села не чекали такої реакції. Вони були спантеличені і притихли. У тиші, що наступила, Будда обернувся до них:
— Ви все сказали? Якщо ви не все сказали, у вас ще буде можливість висловити мені все, що ви думаєте, коли ми повертатимемося.
Люди з села були в повному подиві, вони запитали:
— Але ми ж ображали тебе, чому ж ти не сердишся на нас?
— Ви — вільні люди, і те, що ви зробили — ваше право. Я на це не реагую. Я теж вільна людина. Ніщо не може примусити мене реагувати, і ніхто не може впливати на мене і маніпулювати мною. Я господар своїх проявів. Мої вчинки витікають з мого внутрішнього стану. А зараз я хотів би поставити питання вам. Жителі села, сусіднього з вашим, вітали мене. Вони принесли з собою квіти, фрукти і солодощі. Я сказав їм: "Дякую, але ми вже поснідали. Заберіть ці фрукти з моїм благословенням собі. Ми не можемо нести їх з собою, ми не носимо з собою їжу". Тепер я питаю вас: "Що вони повинні робити з тим, що я не прийняв і повернув їм назад?"
Одна людина з натовпу сказала:
— Напевно, вони забрали це додому, а вдома роздали фрукти і солодощі своїм дітям, своїм сім'ям.
Будда посміхнувся:
— Що ж робитимете ви зі своїми образами і прокляттями? Я не приймаю їх. Якщо я відмовляюся від тих фруктів і солодощів, вони повинні забрати їх назад. Що можете зробити ви? Я відкидаю ваші образи, тому й ви відносите свій вантаж у свої будинки і робіть з ним все, що хочете.

<_______________>


Коан п'ятий. Присвячений Олесьці
42 Відповідь мерця.

Коли Мамійя, який пізніше став відомим проповідником, прийшов до вчителя, щоб вчитися, вчитель попросив його пояснити, що таке аплодисмент однієї долоні. Мамийя став концентруватися на питанні, що ж таке аплодисмент однієї долоні?
"Ти трудишся недостатньо старанно, - сказав йому вчитель. - Ти дуже прив'язаний до їжі, добробуту, речам і всьому такому. Краще б ти помер, це вирішило б проблему." Коли Мамійя наступного разу з'явився перед вчителем, той знову попросив показати, що таке аплодисмент однієї долоні. Мамийя відразу впав на землю, як мертвий.
"Ти помер дуже добре, - сказав вчитель, дивлячись на нього. - Тільки що ж з аплодисментом?"
"Я ще не вирішив цю задачу,"- відповів Мамійя, дивлячись на вчителя знизу.
"Мертвяки не розмовляють, - сказав вчитель, - забирайся!"

#2 Dynkan 113

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1721 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Львів

Відправлено 29.08.2008 – 15:41

сподобалися всі, але особливо Забирайте своє собі надзвичайно повчальна історія враховуючи світ в якому ми живемо.
  • 0

#3 Пляма

    спонтанна...

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 738 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:|LemberG|

Відправлено 29.08.2008 – 15:50

такі собі притчі
  • 0

#4 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 29.08.2008 – 16:36

Перегляд дописуПляма (29.08.2008 16:50) писав:

такі собі притчі
->

Перегляд дописуСварус (29.08.2008 16:34) писав:

Так от, пропоную викладати в дану тему улюблені коани :prapor3:

Доречі, європейським аналогом коана може служити християнська притча, але коан у жодному випадку не слід переводити або розуміти так, оскільки ні мораль, ні релігія майже ніколи не мають відношення до суті будь-якого окремо взятого коана.
  • 0

#5 Aleph

    Профі

  • На перевірці
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 396 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 30.08.2008 – 08:01

Розуміти немає необхідності, досить шанувати.

Бог може бути і з глини; шануй його, і він стане БОГОМ.

Ми нехтуємо тим, хто створив нас і шануємо створене нами.

Не створюйте ж нічого окрім БОГА!

Спонукаюче нас створювати є наш дійсний батько і дійсна мати наша; створюємо ж ми по образу своєму, який є їх образ.

Створюємо ж без страху, бо ми не можемо створити нічого окрім БОГА.




А.Кроулі. Книга брехні. Сліпий Вебстер
  • 0

#6 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 31.08.2008 – 17:27

Коан шостий.
18. Притча.

У сутрі Будда розповів притчу:
Чоловік переходив поле, на якому жив тигр. Він чимдуж біг від тигра. Підбігши до прірви, він став дертися по схилу, чіпляючись за корінь дикої лози, і повис на ньому. Тигр чекав на нього зверху. Тремтячи, чоловік дивився вниз, де трохи нижче інший тигр очікував на нього аби теж поласувати. Лише корінь лози утримував його. Дві мишки - одна біла, інша чорна, помалу стали підгризати лозу. Чоловік побачив біля себе ароматну суницю. Вчепившись однією рукою за лозу, іншою він став рвати суницю. Яка ж вона була солодка!

<_______________>



Коан сьомий.
19. Перший принцип.

Коли подорожній підходить до храму Обаку в Кіото, він бачить вирізані над воротами слова: "Перший принцип".
Букви незвичайно великі і цінителі каліграфії захоплюються ними, як верхом майстерности. Вони були написані Кодзеном 200 років тому. Коли майстер писав їх, він змалював їх спочатку на папері. Потім робітники, збільшивши, перенесли їх на дерево. Коли Кодзен малював букви, з ним працював самовпевнений учень, який зробив декілька галонів чорнив для напису і ніколи не пропускав можливості покритикувати роботу свого майстра.
"Це негарно," - сказав він Кодзену після перших його зусиль.
"А це?" - "Погано. Ще гірше, ніж раніше," - виголосив учень.
Кодзен терпляче виписував один аркуш за іншим, поки, не зібралось 84 "Перших принципа", жоден з яких так і не заслужив похвали учня.
Одного дня, коли молодий чоловік вийшов на декілька хвилин, Кодзен подумав: "Ось єдина можливість уникнути його строгих очей."
І він квапливо, з розумом, вільним від роздратування, написав: "Перший принцип". "Це - робота майстра," - вигукнув учень.

<_______________>



Коан восьмий. Ха-ха, присвячений Сварусу
20. Мамина порада.

Дзиун, майстер школи Сингон, був добре відомим знавцем санскриту в Еру Токугава. Коли він був молодий, він читав лекції своїм братам-студентам. Його мати почула про це і написала йому лист: "Сину, я не думаю що ти присвятив себе Будді, оскільки ти хочеш перетворитися на ходячу енциклопедію для інших. Немає кінця фактам і коментарям, славі і почестям. Я хочу аби ти припинив ці лекції. Сховайся в маленькому храмі в горах. Присвяти свій час медитації і на цій дорозі досягни істинного.

Повідомлення відредагував Сварус: 31.08.2008 – 17:29

  • 0

#7 Блискавиця

    ωριμότητα

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2624 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 01.09.2008 – 23:15

Тих коанів, за перепрошенням, менше, ніж поз в Камасутрі))...всього 101, чи не замало для повної мудрості?)

88-му коану присвячується))
Два почуття найбільші є - Любов і Страх
Ми любимо життя і боїмося смерті...
Навіки хочуть бути закохані разом
Хай спробують об*єднати любов і страх.
  • 0

#8 Romun

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 573 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Полтава

Відправлено 03.09.2008 – 09:28

Приєднуюсь до теми.

Цитата

Дзен особливе вчення без священних текстів, поза словами і літерами, яке вчить сутності людського розуму, проникаючи прямо в його природу і веде до просвітлення.
Всім християнам присвячується -_-(мій вільний переклад з японської російської)
16 16. Не далекий від Буддизму.
Один студент університету під час візиту до Гадзани спитав його:"Чи читав ти Біблію християн?"
"Ні. Почитай мені її,"- відповів Гадзан.
Студент відкрив Біблію і почав читати з Євангелія від Матвія: "І про одяг чого турбуєтесь? Подивіться на польові лілії, як вони ростуть: не трудяться, не прядуть. Але кажу вам, що і Соломон у всій славі своїй не одягався так, як кожна з них. Отже, не турбуйтесь про завтрашній день, бо завтрашнійй день сам буде турбуватись про свое."
Гадзан відповів: "Той, хто сказав ці слова - просвітлена людина."
Студент продовжив читання:"Просіть, і дано вам буде; шукайте і знайдете, стукайте і відчинять вам. Бо всякий хто просить отримує, і той хто шукає -знаходить, і тому хто стукає відчиняють."
Гадзан зазначив: "Це прекрасно. Той, хто сказав - не далекий від Буддизму."

Це просто одні з моїх улюблених слів в біблії, ага, а ще стає зрозумілим яким чином в Японії та Китаї уживаються різні релігії та напрямки.

Повідомлення відредагував Romun: 03.09.2008 – 09:30

  • 0

#9 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 04.09.2008 – 13:45

Коан дев'ятий.
22. Моє серце палає як вогонь.

Сен Саку, перший дзенський вчитель в Америці, говорив:"Мое серце палає, як вогонь, очі холодні, як мертвий попіл." Він створив правила, які виконував все своє життя. Ось вони:
  • Вранці перед одяганням запали ладан і медитуй.
  • Лягай спати в певну годину.
  • Приймай їжу через певні інтервали.
  • Їж помірно і ніколи не наїдайся "від живота".
  • Будь "наодинці з собою" таким же, як при гостях.
  • Будь при гостях таким же, як наодинці з собою.
  • Стеж за тим, що говориш, і все, що сказав, виконуй.
  • Якщо приходить сприятливий випадок, не дозволяй йому пройти повз; крім того, перш, ніж діяти, двічі подумай.
  • Не жалкуй про минуле. Дивися в майбутнє.
  • Хай у тебе буде безстрашність героя і любляче серце дитяти.
  • Залишившись один для сну, спи, неначе це твій останній сон.
  • Пробуджуючись, відразу ж залишай своє ліжко, неначе ти залишаєш пару старого взуття.

Як на мене, досить пристойні та грунтовні правила))

<_______________>



Коан десятий.
23. Повторена сутра.

Один селянин попросив священика школи Тендай читати сутри для його померлої дружини. Коли читання було закінчене, селянин запитав:
- Як ти думаєш, буде моїй дружині яка-небудь користь від цього?
- Не лише твоя дружина, але і все живе дістане користь від читання сутр
- Якщо ти говориш, що все живе дістане користь, то моїй дружині мало дістанеться. А інші отримають перевагу перед нею і заберуть всі вигоди, які повинні дістатися їй.
Священик пояснив, що таким було бажання Будди, щоб кожна істота була щаслива, і всім була користь. "Це прекрасне вчення, - зробив висновок селянин, - тільки, будь ласка, зроби одне виключення. У мене є дуже поганий сусід, який завдає мені одних неприємностей. Виключи його з цих всіх живих істот"
  • 0

#10 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 04.09.2008 – 14:35

Коан одинадцятий. "Присвячений анекдоту"
26. Вчений діалог за ночівлю.

Будь-який мандруючий монах міг зупинитися в дзенському храмі за умови, що він переможе тих, хто живе в цьому храмі. Якщо ж він буде переможений, йому доведеться піти геть. У одному храмі на півночі Японії жили два брати ченця. Старший брат вчився, а молодший був дурником, та і до того ж ще й одноокий. Одного дня до них зайшов мандрівний монах і попросився переночувати, запропонувавши, відповідно до звичаю, поговорити про піднесене вчення. Старший брат, втомлений від занять за день, велів молодшому виступити замість себе.
- Піди і зажадай розмови в мовчанні, - навчив він його.
І так, молодший брат і мандрівник пішли до святині і сіли. Незабаром мандрівник піднявся, підійшов до старшого брата і сказав:
- Твій молодший брат дивний парубок. Він переміг мене.
- Перекажи мені діалог.
- Спочатку, я підняв один палець, символізуючи просвітленого Будду. Тоді твій брат підняв два пальці, символізуючи Будду і його учення. Я підняв три пальці, символізуючи Будду, його учення і його послідовників, що живуть гармонійним життям. Тоді твій брат потряс стислим кулаком у мене перед лицем, вказуючи, що всі троє породились з однієї реалізації. Таким чином він переміг, і я не маю права залишатися тут.
З цими словами мандрівник пішов.
- Де цей парубок?- запитав молодший брат, вбігаючи до старшого.
- Я зрозумів від нього, що ти переміг в суперечці.
- Нікого я не переміг. Я хочу побити його!
- Розкажи мені, про що ви сперечалися.
- Ну, хвилину він дивився на мене, потім підняв один палець, ображаючи мене натяком на те, що у мене одне око. Оскільки він мандрівник, то я подумав, що мені потрібно бути поввічливішим з ним. Тому я підняв два пальці, поздоровляючи його з тим, що у нього двоє очей. Тоді цей грубіян і негідник підняв три пальці, натякаючи на те, що на нас двох у нас лише троє очей. Тоді я збісився і став бити його, а він втік. На цьому все кінчилося.

<_______________>


І на дану тему анекдот мого дитинства:
14
Зустрічаються індієць (К1) і ковбой (К2). Індієць показує на ковбоя пальцем <жест 1 К1 вказує на К2 пальцем правої руки>. Ковбой показує два пальці <жест 2 : вказівний і середній пальці правої руки розташовані під кутом, утворюючи букву "V", К2 вказує ними на К1; Примітка: Інформант назвав цей жест словами "коза" або "впрись">. Індієць робить округлий рух рукою <жест 3: К1 обкреслює півколо зліва направо протягнутою правою рукою перед собою; Примітка: Інформант супроводжує жест поясненням "як гора">. Індієць робить хвилеподібний рух рукою <жест 4: К2 висуває праву руку горизонтально вперед і хвилеподібно; Примітка: Інформант супроводжує жест поясненням "як річка">.
Вони розходяться по будинках.
Ковбой говорить дружині: "Я такого тупого індійця бачив! Він мені говорить: "Я тобі око виколю!"<жест 1> А я йому: "А я тобі два виколю!" <жест 2>. Він мені: "Я тебе з гори скину!" <жест 3>. А я йому: "Я тебе в річці втоплю!" <жест 4>.

Індієць говорить дружині: "Я такого тупого ковбоя бачив! Я його запитую: "Ти хто?" <жест 1>, а він відповідає: "Козел." <жест 2>. Я: "Гірський?" <жест 3> Він: "Ні, водяний!" <жест 4>
  • 0

#11 Agnet

    Чайник

  • Користувачі
  • Pip
  • 4 повідомлень

Відправлено 05.09.2008 – 08:19

Перегляд дописуRomun (3.09.2008 10:28) писав:

Приєднуюсь до теми.

Всім християнам присвячується :happytwo:(мій вільний переклад з японської російської)
16 16. Не далекий від Буддизму.
Один студент університету під час візиту до Гадзани спитав його:"Чи читав ти Біблію християн?"
"Ні. Почитай мені її,"- відповів Гадзан.
Студент відкрив Біблію і почав читати з Євангелія від Матвія: "І про одяг чого турбуєтесь? Подивіться на польові лілії, як вони ростуть: не трудяться, не прядуть. Але кажу вам, що і Соломон у всій славі своїй не одягався так, як кожна з них. Отже, не турбуйтесь про завтрашній день, бо завтрашнійй день сам буде турбуватись про свое."
Гадзан відповів: "Той, хто сказав ці слова - просвітлена людина."
Студент продовжив читання:"Просіть, і дано вам буде; шукайте і знайдете, стукайте і відчинять вам. Бо всякий хто просить отримує, і той хто шукає -знаходить, і тому хто стукає відчиняють."
Гадзан зазначив: "Це прекрасно. Той, хто сказав - не далекий від Буддизму."

Це просто одні з моїх улюблених слів в біблії, ага, а ще стає зрозумілим яким чином в Японії та Китаї уживаються різні релігії та напрямки.
Знаєте,як би не критикували ніцше,не говорили,що він безбожник...,але він дуже багато написав розумниї речей,він все життя шукав бога,він хотів зрозуміти(як і більшість)для чого я тут є,який сенс мого існування і написав одну фразу,той хто знає для чого,витримає любе як!Толстой писав,є одна таємниця не відкрита людством,лише,одна,люди так багато хробили,щоб дізнатися відповідь,це одвічне запитання чому я тут є?,та відповідь єдино розумна одна!,тому що цього хоче Господь, а чого він так хоче,це ТАЄМНИЦЯ!!!
  • 0

#12 Romun

    Генеральний писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 573 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Полтава

Відправлено 15.09.2008 – 20:56

Перегляд дописуAgnet (5.09.2008 09:19) писав:

Знаєте,як би не критикували ніцше,не говорили,що він безбожник...,але він дуже багато написав розумниї речей,він все життя шукав бога,він хотів зрозуміти(як і більшість)для чого я тут є,який сенс мого існування і написав одну фразу,той хто знає для чого,витримає любе як!Толстой писав,є одна таємниця не відкрита людством,лише,одна,люди так багато хробили,щоб дізнатися відповідь,це одвічне запитання чому я тут є?,та відповідь єдино розумна одна!,тому що цього хоче Господь, а чого він так хоче,це ТАЄМНИЦЯ!!!
Це Вас коан на такі роздуми надихнув?
Я б додав

Цитата

Життя - це таємниця, не питання. Не головоломка, яку потрібно розвязати, не питання, на яке потрібно відповісти, але таємниця, яку потрібно прожити , таємниця, яку потрібно любити, таємниця, яку потрібно станцювати.

  • 0

#13 Lemon

    Писар

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 437 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Львів

Відправлено 15.09.2008 – 21:50

Цитата

Гун'ані самі по собі такі, що зрозуміти їх і відповісти на їх питання неможливо за допомогою простого логічного міркування. Тобто логічно вони можуть бути такими, що суперечать самі собі.
Шото я не поняф. Гун'ані представленні вище можна зрозуміти логікою. Або це не вони(зміст було приховану а нам підсунули якусь халтуру, або зміст було втрачено при перекладі), або це гучне пояснення - насправді ж це просто притчі як у будь-якій іншій духовній течії. Де-які з них кльові але на інструмент просвітлення (ІМХО) це аж ніяк не схоже. І знову це досить дивно , що тексти такої енергетичної значимості не лежать під 7 замками в архівах КГБ. Я в "цих" не розбираюсь, але на перший погляд все виглядає так. Так як з з Біблією для дітей - вона з Біблією має схожість , грубо кажучи, що і те, і те - книга. Може і це далекий відгалосок.

Повідомлення відредагував Lemon: 15.09.2008 – 21:52

  • 0

#14 Heim

    Частий гість

  • Користувачі
  • PipPipPip
  • 40 повідомлень
  • Стать:Чоловік

Відправлено 10.10.2008 – 10:11

Народ, де ви знайшли їх українською???
  • 0

#15 Сварус

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Вінниця

Відправлено 26.10.2008 – 18:26

Перегляд дописуLemon (15.09.2008 21:50) писав:

Шото я не поняф. Гун'ані представленні вище можна зрозуміти логікою. Або це не вони(зміст було приховану а нам підсунули якусь халтуру, або зміст було втрачено при перекладі)
Я спеціально підбирав "прості ламерські", в яких все ніби і так ясно..тому що на зазначеному сайті представлені й такі, які на перший погляд здаються суцільною нісенітницею :)

Перегляд дописуHeim (10.10.2008 10:11) писав:

Народ, де ви знайшли їх українською???
Є такі штукенції як натхнення, час і перекладач.
  • 0

#16 Sergiy_K

    Старійшина

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6889 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:штори

Відправлено 02.12.2008 – 19:08

Того, хто осягне глибинну мудрість, закладену в цей коан, відразу призначають дзен-супермодером а то і дзен-одміном Теревень :rolleyes:
  • 0

#17 Гетьман

    I am forsaken (c) Sylvanas

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Leopolis novus

Відправлено 04.12.2008 – 21:16

Перегляд дописуSergiy_K (2.12.2008 20:08) писав:

Того, хто осягне глибинну мудрість, закладену в цей коан, відразу призначають дзен-супермодером а то і дзен-одміном Теревень :)
Хай живуть "Брати Гадюкіни" ;)

Типер коан від мене (короткий):

2 24 13 8 25 12 21 17 9 0 19 20 9 4 18 22 8 19

  • 0

#18 Neorlandina

    Schadenfreude

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3840 повідомлень
  • Стать:Жінка
  • Місто:Київ

Відправлено 11.12.2008 – 16:14

о блін. таку тему пропустила.
в мене цих коанів повно десь є.
мовою оригіналу, ги)))
тобто чань-будистські, власне.
я чесно чесно пошукаю і викладу.

а для початку транслейшн з інглішу

квіти та листя лотосу
Монах спитав у Чімона: "перед тим як вийти з води, чим є квітка лотосу?"
Чімон відповів: "квіткою лотосу"
"а після того як вона піднялася з води, чим вона є?" продовжував монах.
"листям лотосу" відповів Чімон.


Приємного вам самадхі :rolleyes:
  • 0

#19 Katod

    вєтєран

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3642 повідомлень
  • Стать:Чоловік
  • Місто:Київ

Відправлено 15.12.2008 – 18:03

Ом

(або якщо бути точнішим Оум)
  • 0

#20 Amili

    сама по собі

  • Користувачі
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1458 повідомлень
  • Стать:Жінка

Відправлено 23.08.2009 – 17:51

Пропоную також викладати думки вчителів та учнів дзен.
(Вибачаюся за помилки перекладу, можу щось перекласти не цілком літературним словом )

"Дзен в тому, щоб бути пов’язаним з глибокою працею життя.
Дзен в тому, щоб жити і розуміти цінність життя.
Дзен в тому, що теперішня мить є і часом, і нескінченністю.
Дзен в тому, щоб вивчати суть речей всередині і ззовні себе.
Дзен в тому, щоб все живе на землі широко відкрило очі і зустрілося зі мною поглядом"
Фредерік Франк "Суть життя в тому, щоб бачити"

" Ти повинен вчитися жити в теперішньому, а не в майбутньому чи минулому. Дзен вчить, що життя повинне відчуватися в кожну наступну мить. Живучи тепер, ти находишся в тісному зв’язку з собою та оточенням, твоя енергія не розсіяна і завжди доступна. В теперішньому немає тих жалів, які були в минулому. Мріючи про майбутнє, ти знекровлюєш теперішнє. Час жити в теперішньому. Якщо ти дійсно робиш те, що ти робиш в даний момент і нічого більше, то ти цільний з собою і це є дзен, коли роблячи щось ти віддаєшся цьому повністю."
Джо Хьям
  • 0



Кількість користувачів, що читають цю тему: 1

0 користувачів, 1 гостей, 0 анонімних